Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Ja det liknar den som är i V40, fast den är något mer rundad. Det är mycket möjligt att den bara är till dom bilarna med inbyggd kompass jag vet inte riktigt, men den jag provkörde stod det någon bokstav i backspegeln vid kanten.
av Schmoyoho
Blev lite förvånad över backspegeln för jag visste inte det skett några större förändringar mellan 2014 och 2015 :o För inte brukar väl sådana komma varje år? Nog för att tillval, färger och fälgar ändras lite (typ andra högtalare till PS) men annat kommer väl bara i tjog? V70N vill jag minnas såg ganska oförändrad ut fram till MY03/-04-ish och V70 II under de första åren likaså.

Vad mer är ändrat på 2015-modellerna? Inte tillval då utan standardsaker, likt backspegeln.
Användarvisningsbild
av philipsguy
Utseendemässigt: Förmodligen är nya spegeln bara för bilar med kompass... Annars har jag bara sett att reglagen är räfflade och att Sensus Connect är standard, samt att mittskärmen växlar utseende med valt tema i kombiinstrumentet... Nåt mer?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Standard skinnklädseln i Summum har fått ett lite förnyat utseende, nu liknar stolarna som dom i Ocean Race MY12. Den vanliga ljusa ratten har utgått och ersätts med antingen ljusbeige sportratt med lite svarta inlägg (likt nya xc90) eller classic wood träratt som finns kvar. V70 är inne på 8:e modellåret nu.
av therep
Den ramlösa spegeln sitter i Summumbilar. NAV-knappp sitter numera i alla bilar oavsett om bilen har Sensus Navigation eller ej, som förberedelse om man vill uppdatera i framtiden. Instruktionsboken är digital (knappt något tryckt material) och ligger under MY CAR-menyn.
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]