Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Vill minnas att det har gapats en del på forumet gällande integreringen av Apples iOS i framtida Volvo-bilar.
Nu får vi även bekräftat att Android kommer finnas, hur det kommer fungera låter jag vara osagt och huruvida man kommer kunna välja vilket man vill ha eller om bilen helt enkelt känner av vad för typ av telefon man har.

Oavsett så är det skönt att det inte blev något monopol på det.
Mer info om än knapphändig:
http://www.swedroid.se/android-kommer-t ... roid-auto/
Då blir väl alla glada :?: Det var ju i diskussionen om Apple CarPlay jag blev misstänkt vara förståndshandikappad. :D
Jamen precis. Jag har inget emot Apple-produkter generellt men tål inte deras telefoner, datorerna däremot, en sådan skriver jag ifrån nu. Telefonvis håller jag hårt i min HTC M8.
Kanske moderator ska sammanfoga denna tråd med Apple CarPlay eller lägga denna tråd i samma kategori som den andre så det blir lättare att hitta, om man nu vill fortsätta diskutera. :)
Personligen skiter jag i vad funktionerna i bilen har för OS så länge som alla plattformar som kopplas mot den har samma stöd och funktionalitet. Det får gärna sitta Apple i kommande bil om den tillåter alla funktioner med en Android eller Windows Phone!

Helst ser jag ju att det ända som jag kommer behöva ansluta mot är handsfree och resten av funktionerna ligger inbäddade i gränssnittet med egen uppkoppling direkt i bilen, tex Spotify.
Service Subaru XV

Inte en sån då? Om det är vad s[…]

HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?

Tankade upp båda bilarna och köpte lite[…]

El fel

Hej, jag har en Volvo 744 från 90 som det ha[…]