Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kottens60
Hej!
På min s60 från 04 så har jag dragits med att bilen skakar en del när man är ute och kör! En kompis tig med framhjulen till firma och balanserade, men inte blev det någe bättre för det! Så vad kan det vara för något som orsakar detta skakande? F
(Däcken är inte i perfekt skick om vi säger så!)
av Droopy
Skakningar kan bero på så mycket, en bekant körde en -07as v70 som skakade som satan fram, vi for och balanserade hjulen och det blev ännu värre. For hem och rev bort hjulen runt om och började att kolla allt som kunde ha med skakningar att göra.

Såg på beläggen på vänster ok bak att de såg mer slitna ut än på motsatt sida, och efter lite ruckande kunde det konstateras att oket kärvade på glidkolven. Demonterade och rengjorde och satte ihop igen.

Ut på en ny provtur.,......nu var skakningarna som bortblåst. Har aldrig tidigare varit med om att ett kärvande ok kunde ge sådanna vibrationer i bilen men nu vet man det.

Behöver ju såklart inte vara det i ditt fall men kan ju vara värt att titta på om problemet kvarstår.

Svärdottern har min gamla bil, en V50 T5-08, […]

Strålkastarspolare och polvändning

Bifogar ett schema för högtrycksspolning[…]

Volvo xc70 2011

Dock är batteriet nytt sen 4 veckor tillbaka […]

Carplay Trådlös adapter

Har precis själv beställt en Carlinkit m[…]