Holmgreen skrev:Amen tack då vet jag, gick lite fort igår när jag skrev, donatorbilen är en 240 och menade såklart kardan/mellanaxeln inte drivaxlarna.
Vet att m47an är lite svagare men vill slippa all tjafs med ODen, sen måst den väl ändå hålla för en b230e?
Men det här med hastighetsmätarvajern.. Går inte det? Alla säger ju olika..
Det är bara längden på wiren som skiljer, men den kommer att räcka ifall du släpper ett av fästena i motorrummet som jag skrev tidigare. Det handlar ju trots allt inte om mer än nån decimeter.
Anslutningen mot lådan är den samma oavsett låda, däremot skiljer det vid mätarhuset men det är ju inte detta det gäller nu ;)
Och ja den kommer att hålla för din B230E, anledningen till att en växellåda stryker med är vridmomentet och det är ofta treans växel som går först. Sen kan man alltid misshandla en låda till haveri, men då spelar det ju ingen roll vad för lådan man har för det hade gått åt skogen i alla fall.
V70N 2,4T AWD -02 // V70 GLT -00
http://www.volvoturbo.net