Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Du ska kunna byta styrboxen till tändningen, startspärren ska sitta i bränsleboxen så vitt jag förstått det, för övrigt brände jag min egen styrbox till tändningen med en sån där hjälpstartare då var den dock inställd på 12 volt, men man ska ha respekt för dem. Startkablar, eller att ta sig tid att ladda batteriet är helt klart att föredra.
Hej igen bytte styrboxen igår, fick tillbaka gnistan, men bilen startar inte ändå, får fortsätta med bränslebox mm.

men min fråga är, kan man sätta i tex styrbox och tändbox med andra nr, från tex en vanlig 940.

min tändbox hade nr 0 227 400 148

är nr viktiga eller går det med "vad som"
volvo264prv skrev:Hej igen bytte styrboxen igår, fick tillbaka gnistan, men bilen startar inte ändå, får fortsätta med bränslebox mm.

men min fråga är, kan man sätta i tex styrbox och tändbox med andra nr, från tex en vanlig 940.

min tändbox hade nr 0 227 400 148

är nr viktiga eller går det med "vad som"
Du kan inte använda en vanlig box till en turbobil, dock är många turboboxar kompatibla med varandra. Dvs så länge det är en turbobox kan du få det att funka. Skiljer några parametrar i boxarna beroende på bilens utrustning från start, ac, automatlåda och liknande.
ok fick igång den igår efter att bytt bränslerelä och bränsle box, men nu lyser abs lampan, antagligen för den andra bilen inte hade abs?

Kan jag börja köra med bilen nu utan att något tar skada?

både tänd o bränslebox är bytta från en 95 ltt andra nr på bägge boxar...

Ingen som har idéer om vart man kan bö[…]

Hej. Förra veckan fick jag upp meddelandet m[…]

Volvo V60 2014

Ett av villkoren är: Motorn auto-stoppar int[…]

Jag mätte på tändningslåsbot[…]