...

Moderator: Moderatorer

NilsO skrev:
Hilmer skrev:
SvenB skrev: Att dom körde ut framför kan vara nog så retligt, men att snorvalpen höger fram bara sträcker ut armen och ger mig fingret (i ett läge där dom bör hålla sig passiva) gör mig förbannad!
Man kan fundera över hur din körning ter sig för t ex föraren av den svarta bilen som svänger ut från parkeringen strax efter att du tvärbromsat och backat...
Jag vill inte påstå att jag hindrat deras framfart nämnvärt, hade jag fortsatt framåt hade dom ju ändå fått stanna.
Om vi nu ska detaljstudera filmen ytterligare så kommer du också att se att det dröjer nån eller några sekunder innan jag bromsar, detta för att förvissa mig om att det kan ske utan risk men ändå med så pass visuell kraft att jag har övertaget när jag väl kommer efter Passaten. Och bevisligen gjorde det intryck!

Kan ju också nämna att jag hann vinka lite snabbt åt den svarta bilen innan jag svängde, så som man kan göra när det blir lite tokigt!

Och joel80, gör jag nåt som är så pass fel att jag kommer med i en film så är jag man nog att ta den smällen ;)
joel80 skrev:
BennyL skrev:Jag har inte stått och köat som en idiot bara för att någon annan skall åka räkmacka, no no!
Vi kan bilda en solid ogenomtränglig mur om vi ligger efter varandra då! :D
Det är en skön känsla när man märker att man har medspelare både bakom och framför som låter luckan glida kring lite genom att täppa till när det är uppenbart någon som vill "räkmacka" sig och sedan öppna upp ett skönt avstånd när räknissen är passerad och samma sak bakom, man släpper lite själv och den bakom stänger till lite...

Har man en sån där som släpper alla framför sig kan man lika gärna skita i att stänga sin egen lucka.

Igår hade jag en intressant upplevelse, stillastående vid Väsby, påfartsfilen norrut kommer en buss, "Härjedalingen" i fullt spett nerför rampen, jag har fint avstånd till bilen framför, den framför mig lika så, men bussen kör på tok för fort för att sedan tränga sig in framför en bilist som blev tvingad att bromsa och detta EFTER att påfarten slutat! Han hade alltså flera chanser att lite snyggt kunnat ha glidit in i filen i en lucka, men Nope! MO!
BennyL skrev: Igår hade jag en intressant upplevelse, stillastående vid Väsby, påfartsfilen norrut kommer en buss, "Härjedalingen" i fullt spett nerför rampen, jag har fint avstånd till bilen framför, den framför mig lika så, men bussen kör på tok för fort för att sedan tränga sig in framför en bilist som blev tvingad att bromsa och detta EFTER att påfarten slutat! Han hade alltså flera chanser att lite snyggt kunnat ha glidit in i filen i en lucka, men Nope! MO!
Ja det där beteendet är standard på essingeleden norrgående vid påfarten från lindhagen. Trots att man lämnar en lagom lucka för folk att glida in i så är det fullt spett tills påfartsfilen tar slut och sedan kasta sig in i en något förliten lucka så att hela kön måste bromsa.
SubMarine skrev: Ja det där beteendet är standard på essingeleden norrgående vid påfarten från lindhagen. Trots att man lämnar en lagom lucka för folk att glida in i så är det fullt spett tills påfartsfilen tar slut och sedan kasta sig in i en något förliten lucka så att hela kön måste bromsa.
Precis, det där samspelet finns knappt längre. Här i Stockholm ska man oavsett vilken väg det gäller köra så jävla långt ut på påfarten och gärna ett tiotal meter till innan man viker in i ledet trots att det finns gott om luckor på vägen dit.
Även jag tokvägrar att släppa in såna som jag ser göra detta medvetet och med största sannolikhet systematiskt. Ofta ligger de i påfarten i 50-60 knyck trots att resterande kö knappt rullar, de får hänga på tutan hur jävla mycket de vill, jag kunde inte bry mig mindre om att de får vänta 2min extra på att komma hem.
Jag såg det där på SVT igår och tyckte det var intressant nog för en helt egen tråd!

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 8&t=107365
Folksam konstaterar, BMW-förare kör "sämst"

:)
Flängt genom halva landet förra veckan.. Gävle - Halmstad t.o.r, mycket motorväg alltså... så det här blev ganska mycket motorvägsklipp. Hoppas det inte blev för tråkigt.
Svårt att redigera ihop det så att man fattar vad jag reagerat på och ändå få det att inte bli för långdraget. Men jag tror jag fick fram det jag kände.. (Tänker speciellt på alla de som inte kan hålla ens i närheten av jämn fart..) :)

[youtube]Pna8_ecwFQ4[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=Pna8_ecwFQ4
Neeeej! Vet inte alls varför jag skrev så! Måste fått nått flimmer i ögonen eller nått när jag satt o redigerade ihop det.. ?:-/ :-/O/ (S)
...det är väl typ en Hyundai eller nått.
  • 1
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 356
S40 1.8f ac problem

Hade beställt helt fel del, motorkylare ist&a[…]

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]