NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gäller s40n 05.S40N och kopplade ur den lilla boxen som sitter på hatthyllan, AFM, AM/FM mottagaren till bilen. Råkade skada den optiska kabeln i hatthyllan som går från AFM, AM/FM mottagaren till stereon.

Och då slutade stereon att starta.
Jag byte den kabeln och provade igen men funkade fortfarande inte.

Va inne på Volvo som provade att lägga in ny programvara men det gick inte. Tydligen fick han två ok av fyra saker. Men vilka saker som inte va ok kunde han inte svara på.

När man känner på am/fm mottagaren så är den rätt varm. Ska den va varm eller kan den ca trasig?

Tips?
Jonas_latt skrev:
stefanpette skrev:Men är det inte så att stereon måste kodas så det är nått sånt som strular?
Precis. Men tex fm förstärkare ibak. Ska den bli varm? Ändå om sterion är avstängd ?

Klart att saker blir varmt om det är ström till den. Vad jag skulle göra är att mäta plus om det ligger ström på hela tiden. för gör det de så är inte inte konstigt att den blir varm. Men jag vet ärligt inte om den ska bli varm eller inte.
Bilia tror inte på att det har med kabeln att göra och inte programvaran heller.
De tror mer på säkring.

Jag har kollat alla säkringar som har med sterion att göra.
Men finns det något relä eller liknande som har med sterion att göra?
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw