Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xerent
Det är ju en mock-up. Den riktiga bilen kommer inte se ut så.

Jag är lite ledsen över att man går ifrån kombilådan och går mot shooting brake med sluttande taklinje. Man vill ju kunna packa ordentligt. Det vore synd om Volvo började tumma på att en bil ska vara praktisk för att den måste bli snyggare eller lyxigare.
av Linqid
Som jag förstått det ska denna bli lyxigare och större än dagens V70, om det blir med lätt sluttande taklinje eller inte har jag ingen aning om. Oavsett vilket så har jag tolkat det som att V60 i sin tur ska bli något större och boxigare, dels för att fylla saknaden av V70 och dels för att V60 som den är idag helt enkelt är FÖR liten. Det finns ju nästan inte en kombi på marknaden idag som sväljer mindre än vad V60 gör...
Användarvisningsbild
av Micce1980
Ska den se ut precis så blir jag besviken. Alla linjer och detaljer i sig är snygga men linjerna finner jag inte att de passar ihop med varandra. Men visst det kan vara en vinkel som inte är den bästa för bilen. Kanske bäst att avvakta med min åsikt.
Användarvisningsbild
av Sceptic
xerent skrev:Det är ju en mock-up. Den riktiga bilen kommer inte se ut så.

Jag är lite ledsen över att man går ifrån kombilådan och går mot shooting brake med sluttande taklinje. Man vill ju kunna packa ordentligt. Det vore synd om Volvo började tumma på att en bil ska vara praktisk för att den måste bli snyggare eller lyxigare.
Ja, hoppas verkligen inte att den liknar V60 eller BMW´s och Audi´s "halvkombimodeller", snygga men hopplöst opraktiska om man vill ha en riktig (hund)kombi.

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]