Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rackis
Precis, försöker precisera vad jag gjorde i morse innan jag gick till jobbet (kan ej se i bilen just nu); jag tror jag kommer till den där infon om "440 km kvar till tom tank" om jag klickar på "read" när det står att jag har ett nytt meddelande. Fortsätter jag att klicka på "read" så kommer dock till en "information item", till (kommer ej ihåg vilken item) och sedan tillbaka till att jag har "1 nytt meddelande".

Alltså så kan jag genom att klicka på "read" komma runt i en meny bestående av tre "items",
1) "du har 1 nytt meddelande"
2) "du har 440 km kvar till tom tank"
3) kommer ej ihåg vad det var...

Med andra ord så är det inte exakt den menyn som tumhjulet erbjuder, förlåt om det var oklart...
av pergrein
Kanske en liten film på det hela och lägg upp den på Youtube!?

Med vänlig hälsning
Per
Användarvisningsbild
av Perra83
Om du har någon dörr öppen så står det i displayen. Kan du kvittera det genom att trycka på read? Eller va händer då?
Låter som en defekt spak. Ja har i alla fall aldrig haft problemet som beskrivs.
Hade fem meddelanden en gång men det va bara att kvittera.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
När det står att man har ett infomeddelande brukar det vara "Ingen bältad bak"

/Kalle
Användarvisningsbild
av MartinS
~Kalle~ skrev:När det står att man har ett infomeddelande brukar det vara "Ingen bältad bak"

/Kalle
Då har man antagligen missat att stänga av det med vida så man slipper det förbenade meddelandet så fort en bakdörr varit öppen.
Användarvisningsbild
av börne
MartinS skrev:Då har man antagligen missat att stänga av det med vida så man slipper det förbenade meddelandet så fort en bakdörr varit öppen.
Det ska jag be dom ta bort vid servicen... har inte hunnit serva ännu, det meddelandet retar jag mig på.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Till Trådskaparen: Det är inte så att du misstolkar texten? Dvs du har valt "antal mil kvar" med rullknappen och när du sedan trycker på read så växlar den mellan detta och att du har ett info meddelande samt då meddelandet som troligen är att du inte har någon bältad bak (det mest vanliga meddelandet =) ) För även om den har "visat" meddelandet så stannar informationen kvar vill jag minnas.

Sedan var det bra att få reda på varför bilen ständigt ska tjöta om att ingen bak är bältad, jag hade börjat
tro att det berodde på att den kände av min väska/pizzakartong/matlåda och funderade på om man kunde öka
"sitvikten" som borde vara löjligt låg när min matlåda ligger där bak =) Jag ska med säga till vid nästa service att de får inaktivera "dörröppnaren".

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]