Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvorullar
Hej,
Väntar tillökning vilken dag som helst.
Har fått låna ett babyskydd av märket Britax av en vän men nu när jag förskte få det på plats verkar inte bältet räcka till.
FInns det bältesförlängare eller blir det till att köpa nytt? Isf någon som har tips på någon modell som inte är alltför dyr?

Det går att få bältet att löpa genom fästena om man vinklar stolen men det ser i mina ögon inte rätt ut alls? :)
(Kanske får mer plats om bågen är åt andra hållet)

Bild
Senast redigerad av 1 volvorullar, redigerad totalt 0 gånger.
av Droopy
Nä, den där är felmonterad, bältet ska ju dras under, inte över stolen som du gjort, sedan ska stolen ha riktigt stöd mot stolen framför. Om det fins förlängare vet jag ej, men bältet borde räcka till. Får du inet till det åker du till en affär som säljer babyskydd och köper ett nytt så hjälper de dig, det där går inte på lå¨nga vägar.
av volvorullar
Droopy skrev:Nä, den där är felmonterad, bältet ska ju dras under, inte över stolen som du gjort, sedan ska stolen ha riktigt stöd mot stolen framför. Om det fins förlängare vet jag ej, men bältet borde räcka till. Får du inet till det åker du till en affär som säljer babyskydd och köper ett nytt så hjälper de dig, det där går inte på lå¨nga vägar.
Precis ser heltokigt ut det där!
Det finns "hakar" under stolen med, möjligen mer än ett sätta att montera den? Enligt instruktionen så ser dom ut att dra bältet i hållarna över stolen. Får gå ner sen och kolla lite mer. Dock hört att vissa haft problem med 940 och för korta bälten till babyskydd. Men vad vet jag detta är första gången :D

Detta kändes mer korrekt, är precis på cm att det får plats såhär men känns väldigt stabilt iaf

Bild
av Droopy
ser ju faktisk ut som om den ska dras över och inet under, nu ser det betydligt bättre ut iaf. Mins att det var lite trixigt att spänna fast babyskyddet så jag har för mig att jag köpte någon fästplatta som man spände fast med bältet, sedan klickade man fast babyskyddet i det, lätt att ta i och ur.

Edit: den ska dras under, man får göra som en ögla till det övre fästet, dra sedan bältet under och sedan upp till det övre fästet på andra sidan, svårt att förklara, borde finnas någon manual på nätet hur monteringen sak utföras.

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]