Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moro86
Jag har en V70II 2.5FT R-Design MY11. Förra ägaren bytte bort originalfälgarna mot sunkiga 16"are. Nu sitter jag och letar nya fälgar, det blir 19 eller 20 tum och troligen Ocean Storm eller Odysseus replikor. Men jag misstänker att det inte kommer att se så bra ut om man inte sänker bilen. Det jag undrar är om det är några problem med att sänka dessa modeller med nivåreglering/nivåmatic å allt vad det heter? (Vet inte om jag har det ens). Jag hade tänk att bara köpa fjädrar för att ekonomin är inte den bästa just nu. Synpunkter och tips på detta?
av Moro86
Fast jag är inte säker på att jag har nivåreglering. Om jag inte skulle ha det, räcker det med fjädrar då? Annars är det bara bak som det sitter givare för nivåregleringen? Tack för snabba svar Stefan!
Användarvisningsbild
av TommyP86
R-design har ?alltid? Nivåreglering. Lägg dej under, har du en gummidamask runt nederkant stötdämparen är det nivå. Förr fanns det byglar för sänkning att köpa, borde finnas nu också på typ vparts
av Moro86
StefanN skrev:Ja, om du har vanliga dämpare funkar det med bara fjädrar. Det sitter inga givare till dämparna om det är nivåreglering utan det sköter dom på egen hand. Givarna du ser är för Xenonljus.
Då får jag ta och kolla upp detta. Givarna för Xenonljuset sitter väl mellan chassi och länkarm så det påverkas väl inte med en sänkning?
av Moro86
TommyP86 skrev:R-design har ?alltid? Nivåreglering. Lägg dej under, har du en gummidamask runt nederkant stötdämparen är det nivå. Förr fanns det byglar för sänkning att köpa, borde finnas nu också på typ vparts
Det kanske dom har ja. Jag ska kolla upp detta i morgon! Tack för infon! Finns byglar till V70N har jag för mig men har inte sett till V70II ännu.
av Cryqer
Min är sänkt 60mm från förra ägaren, gillar dock inte sättet han gjort det på. Så jag har precis köpt nya coilovers som ska monteras när jag fått dom :-) Men såhär ser det iaf ut med såna fälgar du menade! Dom kallas även Ixion :-)
mindre.jpg
mindre.jpg (1.98 MiB) Visad 1443 gånger

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]