Moderator: Moderatorer

Skulle igår montera mitt T5-avgas. Upp på liften och börja inspektera så allt passar och finns innan demontering. Det var tur för systemen är kopplade annorlunda.
Bild

Jag hade hoppats kunna montera ihop det nya med det gamla på den bortre sidan av den andra ljuddämparen (höger på bild), men T5an verkar ha anslutningen på den bakre delen av samma ljuddämpare. Så... Det fattas 1m rör och jag har inte en aning om hur jag ska göra nu.

Förbannad och besviken fick jag hissa ner bilen igen och istället ge henne en ordentlig tvätt tillsammans med Fokuserad som dök upp efter ett tag. Lite bilder togs efter putsningen så det kommer nog snart. :)
Passerat 11k mil.. inget att hurra för förstås. :(
Fokuserad: hoho! Tur att den är ren! ;)

Basberoende: mars 07 var min inte ens född. :D
av mattish
Har vi rullat på Autobahn. Imponerad över D2an med ps! Inte verklig förbrukning iofs men vid tankningen var det väldigt bra ändå. Farsan med v60 d4 aut gör av med nästan 2 dl mer. BildBildBildBild

Efter tankningen och många mil i alperna visar den 0,51. Är rullmitståndet så mkt lägre?
Användarvisningsbild
av joel80
mattish skrev: Efter tankningen och många mil i alperna visar den 0,51. Är rullmitståndet så mkt lägre?
Förstår inte riktigt.. du fick 0,52 på autobahn och 0,51 i alperna.. det är inte stor skillnad. Borde blivit större om hastigheten var lägre.. men mycket backar kanske "motverkar" sänkningen?
grillchips skrev:Förbannad och besviken fick jag hissa ner bilen igen och istället ge henne en ordentlig tvätt tillsammans med Fokuserad som dök upp efter ett tag. Lite bilder togs efter putsningen så det kommer nog snart. :)
Här är beviset! Att bilarna hamnade framför leksaksbilsaffären är en slump. :wink:

Bild

Här avslöjas även mitt senaste projekt. Fyra internetöl till den som ser vad som hänt med kärran! Ledtråd: färg.
joel80 skrev:
mattish skrev: Efter tankningen och många mil i alperna visar den 0,51. Är rullmitståndet så mkt lägre?
Förstår inte riktigt.. du fick 0,52 på autobahn och 0,51 i alperna.. det är inte stor skillnad. Borde blivit större om hastigheten var lägre.. men mycket backar kanske "motverkar" sänkningen?
Alpbackarna gör underverk för förbrukningen anser jag. Kanske var inte mätaren nollställd?

Visst drar bilen mer soppa uppför berget än på en platt väg men nedför rullar man mycket lätt samt motorbromsar vilket i alla fall för mig alltid lett till rekordlåga förbrukningssiffror. Och nej jag kärringkör inte på vägarna utan står på mer än de andra turisterna och blir som regel bara omkörd av "locals" och galna tyskar. :D
Fokuserad skrev:
grillchips skrev:Förbannad och besviken fick jag hissa ner bilen igen och istället ge henne en ordentlig tvätt tillsammans med Fokuserad som dök upp efter ett tag. Lite bilder togs efter putsningen så det kommer nog snart. :)
Här är beviset! Att bilarna hamnade framför leksaksbilsaffären är en slump. :wink:

Bild

Här avslöjas även mitt senaste projekt. Fyra internetöl till den som ser vad som hänt med kärran! Ledtråd: färg.
Lackade dimljuskåpor :-P
  • 1
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 1912
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]