Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

philipsguy skrev:"Din plats i kön" verkar uppdateras lite oftare nu, enligt kundtjänst är det dock antal före i kön för det enskilda landet, det gör det ju lite svårare att dra några slutsatser om takten på tillverkningen...

Kölistan är helt värdelös, när jag hämtade ut min för två veckor sedan (mån 9/6) så var jag fortfarande på köplats 9xx någonting. Så bry dig inte alls om kölistan ( de skulle lika gärna kunna strunta i att visa den) och titta på vilka statusar din bil går igenom istället. Jag tror att jag tidigare i denna tråden listade alla de datum från att jag lade bställning till att jag fick den och där det blev någon form av förändring. Det kanske ger en hint om tidsåtgången.

Sen tror jag att modell på motor samt modell av bil gör att man får sin bilar olika snabbt, när jag hämtade ut min bil så var det den första MY15 som just den handlaren levererade ut, de hade ett par stycken till på intågande för leverans och allihopa var AWD modeller med "gamla" motorn, alla MY15 med nya fyrorna sade han tog lite längre tid att bygga/leverera.

Själv är jag än så länge nöjd med min bil, dock hade jag problem att få igång VOC, men det var för att de i samma veva bytade system så registreringen/aktiveringen var annorlunda och jag fick göra det med en aktiveringskod istället.

Jag har inte heller haft nöjet att köra i mörker, så jag vet inte heller ännu hur de aktiva helljusen funkar i praktiken (mer än vad jag sett på instruktionsvideos från Volvo).
Tvillingpappa skrev:I Min Volvo har tillvalet Business Edition fallit bort på såväl bilder som i spec:en "Extrautrustning". Är det likadant för er?
Samma för mig, gäller även alla mina extra tillval som VOC osv. Säkert en bugg, litar på att det som står i min orderbekräftelse är det som levereras. Som vissa andra här har jag tappat hoppet om minvolvo sidan (men det är ju en beta så.....)
riha skrev:
philipsguy skrev:"Din plats i kön" verkar uppdateras lite oftare nu, enligt kundtjänst är det dock antal före i kön för det enskilda landet, det gör det ju lite svårare att dra några slutsatser om takten på tillverkningen...

Kölistan är helt värdelös, när jag hämtade ut min för två veckor sedan (mån 9/6) så var jag fortfarande på köplats 9xx någonting. Så bry dig inte alls om kölistan ( de skulle lika gärna kunna strunta i att visa den) och titta på vilka statusar din bil går igenom istället. Jag tror att jag tidigare i denna tråden listade alla de datum från att jag lade bställning till att jag fick den och där det blev någon form av förändring. Det kanske ger en hint om tidsåtgången.

Sen tror jag att modell på motor samt modell av bil gör att man får sin bilar olika snabbt, när jag hämtade ut min bil så var det den första MY15 som just den handlaren levererade ut, de hade ett par stycken till på intågande för leverans och allihopa var AWD modeller med "gamla" motorn, alla MY15 med nya fyrorna sade han tog lite längre tid att bygga/leverera.
Sedan man ändrade till nya betaversionen så står det ju XXX för i kö tills bil byggs i Y. Tidigare var ju siffran en leveranskö. Är på plats 959 och status "Din volvo börjar byggas" sedan förra veckan... Att bilen börjar byggas måste alltså vara att bilen börjar monteras...
För alla som sitter och längtar efter sina bilar så kan jag dela med mig av erfarenheten att i fredags kväll var det 600 bilar för i kön att byggas och bilen i produktionssteg 1, i morses hoppade den fram till produktionssteg 6, din Volvo testas. Leveransvecka står kvar till v29.
Har liknande situation som philipsguy,
I fredags (o även i helgen) hade jag drygt 200 bilar före i kön o steg 2 (pressverket). Imorse när jag kollade stod det steg 7 "din volvo testas".
Det märkliga är att om jag loggar in via ordernumret på volvobil.se (alltså inte minvolvo) så står bilen fortfarande på steg 2 "pressverket".

Lite kostigt att det är olika status, men antar att minvolvo visar rätt, där står det i klartext att "Din bil är byggd".
Har preliminär leverans vecka 32.

Hoppas på leverans före vecka 30 (min volvohandlare verkar har semesterstängt v30 o v31), fast kanske lite mycket att önska...
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
S80 -99 styrservo

Hej, frågar åt en bekant, pumpen b&oum[…]

Jag svarar på min egen fråga. Jag var […]

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]

Fick 352.000kr för bilen. Den blev såld[…]