Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DTJ
forden34 skrev:Felet åtgärdat å går som en dröm fast jag har planat toppen
Det inlägget var jag helt säker skulle komma :lol:
av forden34
DTJ skrev:
forden34 skrev:Felet åtgärdat å går som en dröm fast jag har planat toppen
Det inlägget var jag helt säker skulle komma :lol:
Det tror jag det
av forden34
Det tråkiga i forumvärlden är att när en ny medlem kommer in så blir han dissad till max
Alla människor är lika mycket värda tills motsatsen är bevisad
och har man varit med länge i ett forum så tycker man borde ha mer hyffs än en 5 åring
Jag tycker man ska välkomna nya medlemmar
Den hjälp jag fick här var inte värt ett skit i mina ögon
Det finns bra å dåliga medlemmar i forumvärlden
Men denna Pettson i detta forum är en stor jävla fjant som tror han besitter all kunskap i världen
istället för å hjälpa folk sitter han å beter sig som en jävla Buddha plus att alla ser up till denna fjant
Att folk sitter å hakar på denna fjant är tragiskt

Det jag vet det vet jag
Det jag inte vet det håller jag käften om

Nästa gång det kommer in en ny medlem kan ni välkommna han på ett bra sätt
Användarvisningsbild
av taxi
Jag tror att man oftast får samma attityd tillbaka som man går in med på ett forum. En slarvigt formulerad fråga utan detaljer kan man liksom inte svara så mycket på. Därmed inte sagt att detta var en sådan, jag är allmän nu.
Man får satsa liksom, anstränga sig och bjuda lite på sig själv så sänker de flesta garden och är så hjälpsamma de kan vara.
Sen att Pettson och Lucifer är som de är, det kan man nog inte göra så mycket åt :D Lucifer, om jag skulle träffa dig IRL vet jag inte om jag skulle kunna hålla mig från att slå dig gul och blå. Men jag misstänker att det du skriver inte överensstämmer helt med hur du är egentligen? Verkligheten kan liksom förvanskas i skrift.
Pettson anar jag har en pedagogisk poäng med allt han skriver, det gäller bara att vara lite mottaglig. Fast nog är han allt lite hård i kanterna, men det är nog bara tills man visar någon slags motprestation.

Trevlig midsommar på er, och tänk på att det man skriver här, stannar kvar ett tag.
av forden34
taxi skrev:Jag tror att man oftast får samma attityd tillbaka som man går in med på ett forum. En slarvigt formulerad fråga utan detaljer kan man liksom inte svara så mycket på. Därmed inte sagt att detta var en sådan, jag är allmän nu.
Man får satsa liksom, anstränga sig och bjuda lite på sig själv så sänker de flesta garden och är så hjälpsamma de kan vara.
Sen att Pettson och Lucifer är som de är, det kan man nog inte göra så mycket åt :D Lucifer, om jag skulle träffa dig IRL vet jag inte om jag skulle kunna hålla mig från att slå dig gul och blå. Men jag misstänker att det du skriver inte överensstämmer helt med hur du är egentligen? Verkligheten kan liksom förvanskas i skrift.
Pettson anar jag har en pedagogisk poäng med allt han skriver, det gäller bara att vara lite mottaglig. Fast nog är han allt lite hård i kanterna, men det är nog bara tills man visar någon slags motprestation.

Trevlig midsommar på er, och tänk på att det man skriver här, stannar kvar ett tag.

Går man in i ett forum å är trevlig ska man bemötas med trevlighet
Min attityd var att jag ville ha lite råd vad det kunde vara för fel men blev påhoppad av pajaserna Lucifer å Pettson direkt å vart idiotförklarad
direkt jag hade ställt frågan,
Det är dom som ger attityden å dom får tillbaka
Men det går jävligt bra å sitta bakom tangentbordet å vara tuff å tror att man vet allt men i verkliga livet inte vet ett skit
utan dom har googlat till sig erfarenhet å är helt novis in real
Kan tala om lite vad jag gjort i livet så ni får en hint om min verkliget

Jag har jobbat/jobbar inom

Byggt Harleys från skratch,Ramar,motorer,växellådor till mig själv kunder och företag i många år
Renoverat bilar från scratch i många år
Renoverat å byggt japshojar
Lackerar/lackerat åt kunder, företag å vänner i många år
Byggt Hot Rods
Byggt Ski Boats med V-8/V-8:or
Svarvat å fräst i många år
Bilplåtslagare i många år
Har svetsutbildning
Jobbar inom industribranschen med konstruktioner å renoveringar
Snickare
Mm,mm,mm,mm,mm

Håller på å öppnar firma i Thailand å ska utbilda folk där
Bor i Thailand vintertid
av *pettson*
Tänk vad mäktig irritation är. Särskilt när.man får rannsaka sej själv.
Om bilen går rent nu, ja då har du åtgärdat ett fel. Ett som måste legat inom ett av dom tre områden jag föreslog.
En ordentlig felsökning från din sida löste tydligen problemet.

Sen var det mej som person.
Jadu.. dom senaste 20 åren har jag skruvat proffessionellt som A3 och senare A1 nivå, och även jobbat med vuxenutbildning för blivande mekaniker som utbildare. På fritiden har jag under samma tid gjort alla möjliga byggen i motorväg eller elväg..eller karossväg.. eller för den delen i hel bilväg plus en del udda tankebyggen som omsatts i verkligheten . Jag sträcker mej lite längre än googling. Jag hoppas därmed snoppmätningen i titelform är över?

Är det så att du känner för att se om jag är likadan privat som bakom tangentbordet så går det säkert att ordna.
Jag är rädd att du blir besviken då jag är lika cynisk och krävande irl som här. Min hjälp utgår ifrån hjälp till självhjälp. Ska jag offra tid så ska ts offra tid och faktiskt försöka lyssna iallafall. Oftast finns inga genvägar även om 99% undrande tror det.

Bemötande..Kallar man sej kunnig så värderas man från nivån kunnig. Novis från novis. Kallar man sej proffs så bedöms man som proffs. Nåt jag alltid gjort och alltid kommer att göra. Förmodligen bedöms även jag på samma sätt.
Ger man sjutton i att titulera sej slipper man bli bedömd utifrån nåt alls.

spec.. fabriksråd och spec gäller långt högre än ens 100års erfarenhet. Varför? Fabriksråd är uppmätta och i det läget alltid rätt ur konstruktörens ögon. Därmed ur reparatörens ögon.
Inte ens 100års erfarenhet garanterar att nåt blivit rätt, även om det lyckats.
I det här läget var du säkert insatt i att.locket får planas 0.2mm från nytt till skrot.
Att det får vara bågnat 0.5mm på längden utan att det är utanför spec. Eller att det får vara 0.3mm vridet eller på tvären utan att det är utanför spec. Jag har själv stått där med renoverade lock från erkända firmor som jag mätt till undermått, ifrågasatt men fått garantier för. Som sen slutat illa varenda ett. Varenda gång har firmorna struntat i att erkänna tills man lägger måtten framför dom och frågar varför locket är utanför spec. Det har slutat med att firmorna fått betala reparation och fått stått för andra topplock. Du hade ju däremot lyckats. Därmed grattis till det.
av forden34
*pettson* skrev:
Inte ens 100års erfarenhet garanterar att nåt blivit rätt, även om det lyckats.
I det här läget var du säkert insatt i att.locket får planas 0.2mm från nytt till skrot.
Att det får vara bågnat 0.5mm på längden utan att det är utanför spec. Eller att det får vara 0.3mm vridet eller på tvären utan att det är utanför spec. Jag har själv stått där med renoverade lock från erkända firmor som jag mätt till undermått, ifrågasatt men fått garantier för. Som sen slutat illa varenda ett. Varenda gång har firmorna struntat i att erkänna tills man lägger måtten framför dom och frågar varför locket är utanför spec. Det har slutat med att firmorna fått betala reparation och fått stått för andra topplock. Du hade ju däremot lyckats. Därmed grattis till det.

WOW!!!!!!!Helt plötsliigt så ändrar du dig ang planing
Jag har talat om för dig att jag vet vad jag gör men du har fan inte lyssnat
Jag skiter i om du är A1-A100
Du slingrar dig så fort du får mothugg
Orkar inte tjafsa med dig nå mer nu

Livet är för kort för att tjafsa med idioter

PS: Gå tillbaka å läs vad du skrivit om planingen
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]