Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Han som sa den var värd över 12kkr. Låt han köpa den för 10kkr. :wink:

Nej som sagt det är lätt att övervärdera gamla bilar.
Skulle gissa på att den är värd ungefär vad du gett för den.

Min förstabil var en ganska rostig 240. Den köpte jag för 1000 kr. Alltså samma summa ägaren hade fått om hen låtit bilen gå till skroten.

Men jag håller med vad som tidigare sagts. Jättebra bil att lära sig mecka på.
Skulle du fixa ACn så har du ju en toppenbil. :-)-)
Användarvisningsbild
av SvenB
Stämmer in i "hyllningskören". Ha den som projekt och försök att hålla dig från att torska på olovlig körning, eftersom du har några år kvar till körkortsåldern.

//Sven
(Som torskade på olovlig på sin 18-årsdag)
av Volvo850T5
köpte den för 3500 av en i 50 årsålden som byggde bilar på sitt eget sätt. hon ville ha 4000 för den men fattade direkt när jag kom dit att den var värd ca 2000-2500 men hon gav sig inte men nu när jag pillat i den så fattar jag varför hon ville ha 4000 för den. den ser inte bra ut på dörren och bak luckan men resten är som nytt bakom all smuts. den hade varit i malmö en dag och sen kört hem en liten stund senare. det var från kinna till malmö den körde och inga problem kom.
av Clonetom
Sätt ihop den och se till att den funkar som bruksbil och besikta och regga in den så kan du annonsera ut den för typ 4-5000 och buga djupt om du får 2500-3000 .
av Amarace
Angående att GLT skulle vara så speciell, det var bara ett utrustningspaket ( vilket öven GLE var då), ett rätt så vanligt sådant. Inte alls som äldre GLT som faktiskt var en speciell modell. Svart är mer ovanligt på äldre då det gatt specialbeställas då, 1990 ingick svart i standardförgerna en bil kunde fås i. Du gör bilen mer speciell än vad den är helt enkelt.
Användarvisningsbild
av SvenB
Hur då speciell? Av de 4 bilar du själv länkade till är samtliga GLT. Verkar vara väldigt vanliga.
av osla
Volvo850T5 skrev:skrev att den är mer speciell än vad en gl är.
nej det är den inte. i princip ingen skillnad då din bara har ett "glt paket" är inte alls samma som dom äldre som var en glt så att säga. lite svårt att beskriva i text. men en äldre glt hade en annan motor, b23e eller b230e=130 hk, var annan huv och säkert massa andra saker. men på din så är det en vanlig gl i princip då man fick kryssa i vad man ville ha i utrustningsväg.

den enda som var intressant av dom du länkade var 85:an då det är en "riktig" glt och inte bara ett paket. dock ändå idiotpris. köpte själv en fin 245 dl 82 för 500. helt rostfri som gått 27 tusen mil, stämplad servicebok till 25 tusen mil på forslund i piteå (gått här sen ny) och fin inredning, suttit överdrag i den sen ny
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]