Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

tjena ! det är så att min hastighetsmätare inte funkar längre men ska väl ta historian från början .

jag tog isär mitt mätarhus som då var 100% fungerande JA til och med soppamätarn för att jag hade en tanke om att lacka insidan , efter lackningen så monterade jag ihop allt , jag satte tillbaka det i bilen och så funkade mätarhuset en stund och sedan tvärdog alla mätare :x
plockade bort det igen och märkte då att jag hade råkat skada "mattan" på baksidan av mätarhuset :shock:
jag skaffade ett nytt mätarhus av en kompis som jag visste var fullt fungerande då vi hade testat det i hans bil innan ,

när jag satte in det i min bil så funkade alla mätare förutom hastighetsmätaren :evil:
är rätt 100 på att det inte är givaren i bakaxeln då det funkade innan och har inte rört det

Några tips ? tack på förhand
Felet hos mig var att det glappade på kontakten på bakaxeln. Så jag klippte av kontakten och gjorde en egen så att den fick kontakt med de 2 pinnarna. Så fungerade det för mig. Om du ska ta av den original kontakten så var försiktig, när jag tog av den så åkte en av stifthållaren i donet bort, därför fick jag göra en egen.
Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Är BMS nollat så bilen vet att batterie[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]