Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av o0kungen0o
Så det. Den är inte fult utrustad då men man klarar sig utan det. Han sa att det fans repor i dvd skivan till rti. Fins dom på internet eller är det orginal som gäller?
Användarvisningsbild
av Nexus
kebabpizza skrev:Fast avsaknad av dessa finesser räknas väl snarare som ett plus, iaf i mina ögon. Speciellt takluckan och telefonen.
Beror ju på om man vill ha en FULLUTRUSTAD R-AWD eller inte. Många tror de är fullutrustade sen saknas navi,taklucka, mm mm
Användarvisningsbild
av Nexus
ja är vinkelväxel bytt så är ett vanligt fel eliminerat :D
Kolla så turbon inte låter som en uggla då kan det nog vara byta som väntar på den och de är inte gratis :-O)
Kolla stötdämpare mm då den rullat en bit och felen kommer förr eller senare....
av Andis
Nexus skrev:kolla så AWD fungerar som den ska.Bussningar framvagn, fjäderbenslager,testa ac:n och alla elfunktioner.
Kolla över bromsar inte helt gratis byta de på en R -awd
Blocket annons?
Tänkte bara tipsa lite extra om R bromsarna.

Det som pajar på dom är ytbehandlingen på kolvarna.
Går att köpa kolvar från USA i rostfritt och sen byta bara dom.

Eller som en bilpolare gjorde han svarva nya i rostfritt istället.
För som Nexus skriver dom är inte biliga att köpa dom oken. Och tyvärr i min mening fel ytbehandling av kolvarna för vårt saltklimat vintertid på dom från början. Bättre att satsa på rostfria kolvar i gamla oken när det pajar än att köpa nya med samma fel igen efter ett tag.

Med vänlig hälsning,
Andis
Vinande ljud, XC70 D4 awd

xc60 2016 här och den har vinat i några[…]

Samma för mig, verkstan berättade […]

ja, där måste han ha räknat galet […]

Letar efter en V60 T6

@BMWenjoyer , Ja "originalgarantin" l&o[…]