Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av o0kungen0o
Så det. Den är inte fult utrustad då men man klarar sig utan det. Han sa att det fans repor i dvd skivan till rti. Fins dom på internet eller är det orginal som gäller?
Användarvisningsbild
av Nexus
kebabpizza skrev:Fast avsaknad av dessa finesser räknas väl snarare som ett plus, iaf i mina ögon. Speciellt takluckan och telefonen.
Beror ju på om man vill ha en FULLUTRUSTAD R-AWD eller inte. Många tror de är fullutrustade sen saknas navi,taklucka, mm mm
Användarvisningsbild
av Nexus
ja är vinkelväxel bytt så är ett vanligt fel eliminerat :D
Kolla så turbon inte låter som en uggla då kan det nog vara byta som väntar på den och de är inte gratis :-O)
Kolla stötdämpare mm då den rullat en bit och felen kommer förr eller senare....
av Andis
Nexus skrev:kolla så AWD fungerar som den ska.Bussningar framvagn, fjäderbenslager,testa ac:n och alla elfunktioner.
Kolla över bromsar inte helt gratis byta de på en R -awd
Blocket annons?
Tänkte bara tipsa lite extra om R bromsarna.

Det som pajar på dom är ytbehandlingen på kolvarna.
Går att köpa kolvar från USA i rostfritt och sen byta bara dom.

Eller som en bilpolare gjorde han svarva nya i rostfritt istället.
För som Nexus skriver dom är inte biliga att köpa dom oken. Och tyvärr i min mening fel ytbehandling av kolvarna för vårt saltklimat vintertid på dom från början. Bättre att satsa på rostfria kolvar i gamla oken när det pajar än att köpa nya med samma fel igen efter ett tag.

Med vänlig hälsning,
Andis

Nej, men att ha två bilar bara för att […]

Volvo xc70 2011

Ja, jag hade börjat med att ladda. Batterier […]

Svärdottern har min gamla bil, en V50 T5-08, […]

Bodykit Volvo 440

Hi there, I am interested in this Bodykit, if it'[…]