- mån 16 jun 2014, 10:01
Hej,
Vet att det inte finns något "rätt svar" på den här frågan, men jag önskar få lite hjälp på vägen med valet jag ska göra.
Ska inom kort trycka på knappen och beställa en XC70 Sport Edition D4 AWD vit eller V60 R-design D4 FWD (VEA) röd?
Kan tyckas lite märkligt med tanke på att det är två helt olika bilmodeller, men jag ska försöka förklara mitt i landsproblem....
Har idag en Toyota Avensis kombi 2011 som jag kommer behålla (som ev. får fungera som min laståsna om man väljer V60) samt 2 barn (4 år & 6 År) som mer eller mindre nu är helt utan vagn.
Kör ca. 2000 mil/år där merparten är motorväg i södra Sverige.
XC70 +/-
+Mest praktisk
+Bäst på vintern
+Sitter lite högre
-Modellen börjar bli gammal
-Törstig (0,8-0,9 vad jag kan läsa mig till....har jag fel?)
V60 +/-+Snyggast (ännu snyggare med 19-tummare :))
+Snål (0,6 högt räknat....har jag fel?)
+Roligast att köra
-Trång i bagaget
Priset som jag fått på dessa båda är i runda slängar samma, men då är XC70 på kampanj just nu och är dyrare i normala fall.
Får lite mer "gottis" till V60 som ex. 19-tummare, Premium Sound. Utöver nedan utrustning till XC70:n har jag valt takspoiler, annars har båda följande tillval:
-Automat
-Tonade rutor
-Avtagbart drag
-VOC
-Lastpaket
-Driver support
-Aut. avbländ. innerbackspegel
-Växelpaddlar
-Elstolar
-Keyless
Som sagt, vilken bil är smartast att välja i mitt fall.
Kommentera gärna om jag gjort några onödiga (eller missat något) tillval.
Vet att det inte finns något "rätt svar" på den här frågan, men jag önskar få lite hjälp på vägen med valet jag ska göra.
Ska inom kort trycka på knappen och beställa en XC70 Sport Edition D4 AWD vit eller V60 R-design D4 FWD (VEA) röd?
Kan tyckas lite märkligt med tanke på att det är två helt olika bilmodeller, men jag ska försöka förklara mitt i landsproblem....
Har idag en Toyota Avensis kombi 2011 som jag kommer behålla (som ev. får fungera som min laståsna om man väljer V60) samt 2 barn (4 år & 6 År) som mer eller mindre nu är helt utan vagn.
Kör ca. 2000 mil/år där merparten är motorväg i södra Sverige.
XC70 +/-
+Mest praktisk
+Bäst på vintern
+Sitter lite högre
-Modellen börjar bli gammal
-Törstig (0,8-0,9 vad jag kan läsa mig till....har jag fel?)
V60 +/-+Snyggast (ännu snyggare med 19-tummare :))
+Snål (0,6 högt räknat....har jag fel?)
+Roligast att köra
-Trång i bagaget
Priset som jag fått på dessa båda är i runda slängar samma, men då är XC70 på kampanj just nu och är dyrare i normala fall.
Får lite mer "gottis" till V60 som ex. 19-tummare, Premium Sound. Utöver nedan utrustning till XC70:n har jag valt takspoiler, annars har båda följande tillval:
-Automat
-Tonade rutor
-Avtagbart drag
-VOC
-Lastpaket
-Driver support
-Aut. avbländ. innerbackspegel
-Växelpaddlar
-Elstolar
-Keyless
Som sagt, vilken bil är smartast att välja i mitt fall.
Kommentera gärna om jag gjort några onödiga (eller missat något) tillval.