Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min v70 -04 låter som att jag kör på spärrlinjen ibland även om jag inte gör det. Ljudet är tydligast i hastigheter kring 90-110 och det kommer och går, är inte konstant. Oftast låter det mer om jag glider över mot delen av vägbanan som inte är nedsliten.

Svårt att säga vart ljudet kommer ifrån för håll. Inget vibrerar eller så i alla fall.

Sambon smällde i bakhjulet i en trottoarkant för någon vecka sen, men jag kan inte säga att det var då det började. Kan det ha något med det att göra?

Vad säger experterna? :)
Dum fråga kanske men 'är det på samma vägsträcka du hör ljudet? jag råkade nämligen själv ut för något liknade förra sommaren då de hade grävt ner fjärrvärmerör längs en vägsträcka som jag körde på några gånger i veckan.

en grävare med stållarver hade kört längs den vägsträckan i några månader och vägbanan hade blivit aldeles vågig och då man körde där uppstod ett sjungande ljud i hela bilen, och det tog några veckor innan jag fattade sammbandet.

Långskott men jag ställer frågan iaf.
Volvo xc70 2011

Börja med att ladda upp batteriet. Näst[…]

SRS felkoder, vilken sensor?

Hej, läste ut felkoder ur kollegans V60 -201[…]

Byte koppling v70 2001 170hk 2,4

Vid närmare eftertanke var det nog på e[…]

Ja, den Toyotan verkar poppis. Dragvikten gö[…]