Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
nissesvolvo skrev:Vad tycker ens försäkringsbolag om man smäller sin privata bil på banan? Tror inte dom är intresserade av att ersätta, eller
har jag fel?

Kanske olika bolag också iofs...
Mig veterligen så har alla bolag numera villkorat bort Nurburgring, så du kör enbart med trafikförsäkring där.

.
Användarvisningsbild
av EjS
Haha. En bra film. Såg faktisk Sabina - hun åt på restaurang Pistenklause. Hon var väldig populär.
Användarvisningsbild
av ThomasT
EjS skrev:Haha. En bra film. Såg faktisk Sabina - hun åt på restaurang Pistenklause. Hon var väldig populär.
Kan bero på att hennes familj äger Restuarang Pistenklause/Hotel Tiergarten...
Användarvisningsbild
av na96gen
Har åkt där tidigare både med min S40 T4 och S60 2.4T, hur roligt som helst. Tyckte däcken hängde med var med bromsarna som inte hängde med iaf i längden då banan är över två mil lång. Många kurvor att lära sig innan man kan köra riktigt fort. De flesta avåkningszonerna är två meter gräs och sedan ett fett räcke.. :twisted:

Rekommenderas med vad som än rullar, ni kommer ha hur kul som helst iaf.. :D
Användarvisningsbild
av Guru
na96gen skrev: Tyckte däcken hängde med var med bromsarna som inte hängde med iaf i längden då banan är över två mil lång.
Då har du bromsat för mycket... :D
Användarvisningsbild
av na96gen
Absolut! Var för feg och rädd för räcket samt hade ofta ingen aning om det svängde höger eller vänster efter krönet. Det man visste var att det svängde.. :D
Användarvisningsbild
av EjS
na96gen skrev:Absolut! Var för feg och rädd för räcket samt hade ofta ingen aning om det svängde höger eller vänster efter krönet. Det man visste var att det svängde.. :D
Det är det som gör den bana så ekstrem. På första varvet när vi inte fick omköra kunde jag nästan inte hänga med M3 framför mig. Ibland när jag inte fick syn på honom kunde jag inte placera bilen rätt inför kurvan och då blev det riktigt svårt.

Efter ett pa gångar med hjulparret i gräset och esp på högvarv fick jag slappna av lite grann.

Det var faktisk så att jag övervägde att lämna in bilen efter första varvet men då kom brorsan i sin Scirocco och åkte som förarbil för mig - och sedan var jag totalt såld.

Det är exakt det att man nästan inte vågar som gör det så jävla förbannat kul.
Användarvisningsbild
av Guru
Att lära sig 100% rätt spår är i stort sätt omöjligt. Men att veta hur det svänger och några tips&trix i de svåra partierna räcker. Inte för att sätta rekord men för att ha kul utan att vara livrädd.
Jag fegade och släppte gasen över krönet i Pflanzgarten 3 på de förstsa varven. Det går absolut att hålla fullt men då måste man vara säker på spåret... På Kinnekulle (inte så skräckinjagande som ringen) höll jag fullt under bron med lätt släpp bak och bromsade så sent in i Kvarnkurvan att jag några gånger tänkte att det skulle bli jordfräs. Med hjärtat i halsgropen klarade det sig, hornen växer otroligt när man pressar på bana!
Användarvisningsbild
av Brainy
Har sett en hel del Volvos där i varierande hastighet.

Finns ju även ett foto någonstans här på forumet när en användares V70 II 2,4D hoppar efter ett krön.

Detta foto tog jag när jag, webmaster och Eccy var ner över kristihimmelfärd förra året.
Bild
Användarvisningsbild
av Brainy
Och för att vara en liten glädjedödare så känns tråden mer allmän än modellspecifik så jag flyttar den till Allmän Bil-diskussion.

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]