...

Moderator: Moderatorer

Ny video uppe.. har massor med klipp, så fick dela upp det.. ca 6min här, kommer nog lika mkt till så fort jag hinner. :)

[youtube]MW4enboXrEM[/youtube]

Fick city safety provat i slutet på filmen. ;)
joel80 skrev:Ny video uppe.. har massor med klipp, så fick dela upp det.. ca 6min här, kommer nog lika mkt till så fort jag hinner. :)

[youtube]MW4enboXrEM[/youtube]

Fick city safety provat i slutet på filmen. ;)
Fick också city safety provad på V40:n jag hade. Kom en cyklist som korsade min väg såg han på håll så jag släppte gasen för att rulla. Var inga problem men city safety tyckte att cyklisten var för nära så den tvärnitade, blev lagom paff. :)
Jag har gjort typ samma sak i en rondell med en långtradare.. Jag skulle rakt fram i rondelen och en tradare som kom från mitt vänster skulle också rakt fram... jag rullade framåt lite sakta men bilen såg bara att jag rullade mot en "vägg" så den bromsade precis innan släptet kom ur vägen.

Fick 2st polisbilar på bild för nån dag sen som sket i att plocka privatbilister som körde i bussfältet och i korsning där bara bussar fick köra framåt. Polisen gjorde samma sak för att köra förbi köerna och sket i de andra som gjorde samma sak (utan att vara på utryckning). Tycker det är jävligt dumt och sänder helt fel signaler, dels att köra olagligt, dels att inte stoppa de andra som smiter förbi genom att köra olagligt.
20140612_155238_police_bad2.jpeg
20140612_155238_police_bad2.jpeg (89.43 KiB) Visad 699 gånger
Jepp.. jag kom på från påfarten innan.. och dom körde den bussvägen också, och struntade i bilister som körde i det bussfältet framför dem.
grillchips skrev:Jag ser verkligen ingen anledning till att "varna" för poliskontroller. Köra för fort etc etc etc är ett medvetet val man gör som förare och får därför även stå för det om man åker dit. Inte svårare än så.
Bra sagt. Konsekvenstänkande utvecklas först i tonåren. En del utvecklar det aldrig, till exempel de som varnar fylltrattar, knarkskallar, fortkörare och vanliga bilister för poliskontroller.
joel80 skrev:Jepp.. jag kom på från påfarten innan.. och dom körde den bussvägen också, och struntade i bilister som körde i det bussfältet framför dem. Bild
Annars är det populärt (och lagligare) att köra ett varv i "vår" rondell och sedan fortsätta söderut på E4.
joel80 skrev:Fick 2st polisbilar på bild för nån dag sen som sket i att plocka privatbilister som körde i bussfältet och i korsning där bara bussar fick köra framåt. Polisen gjorde samma sak för att köra förbi köerna och sket i de andra som gjorde samma sak (utan att vara på utryckning). Tycker det är jävligt dumt och sänder helt fel signaler, dels att köra olagligt, dels att inte stoppa de andra som smiter förbi genom att köra olagligt.
Polisen körde lagligt, de får köra i busskörfält.
Även när dom inte har något larm eller måste komma fram fort? Ja du har kanske rätt.. Gäller det även då att de får bryta mot trafikljusen..? för då de körde rakt fram i korsningen där bara bussar får köra rakt fram är det endast en sån där vit bussignal.
I vilket fall som helst så tycker jag att det ger lite fel signaler att både själva smita före köerna, samt, vilket jag tycker är flera snäpp värre än att dom själv kör där, att strunta i att stoppa andra som kör uppenbart olagligt. Om det så endast är för en snabb tillsägelse p.g.a att dom har bråttom.
  • 1
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 356

Extremt varma dagar skulle det kunna bli skillna[…]

Visa din semesterbil(d)

Får det vara 95, 96, 98 eller diesel helt ut[…]

Vad skönt, jag ska ut i justera kopplingsvsje[…]

Intressant detta med att man som privatperson tyck[…]