Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
StefanN skrev:Det där är ju knappt en parkeringsskada, det fixas ju till på nolltid.
Hur parkerar du igentligen?

Hmmm..... dragkroken har väl tryckts in i bilen, Den är ju fastskruvad i balkarna som har deformerats och behöver dras ut igen.

Samma sak hände på kollegans S80 och den lagades.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag tror att det är dragkroksinfästningen som har orsakat bucklan i golvet. Om ni ser på översta bilden verkar inte stötfångaren flyttat sig alls.
av perhall
Blev också påkörd av en buss (eller snarare påbackad) men fram med min förra V70. Gick kanske 10-15 km/h. Gick inte att se nåt på bilen överhuvudtaget, knappt ens en repa (bussen körde ju på nummerskylten och jag stod med friläge utan handbroms så bilen knuffades till ordentligt. Är det ingen krok så blir det inga stora skador. Med krok blir det det och då är det inte ovanligt att det fuskas. Köpte en beggad BMW 530 med en ägare av en fabriksägd BMW-återförsäljare. Den hade haft en skada som inte var fixad ordentligt men på en riktig verkstad, vilket framkom först när man av andra skäl började rota bakom stötfångarhöljet bak...
av Droopy
Rådlös skrev:Sådant här är ju alltid bedrövligt. Jag har varit med om en snarlik händelse, så jag kan säga att jag vet lite hur det känns.
Men frågan om hur försäkringsbolag agerar i det ena eller andra fallet skall du nog ställa till just dom. Från ett forum som det här kan det bara bli gissningar även om forumet i sig själv är av hög klass. Och tänk dig själv, någon "självsäker och allvetande" säger att "Du får en fabriksny bil!". Medan försäkringsbolaget senare säger "Varsågod, här får du 75 000 kr, mer kan vi inte ge för den bilen!"
Du förstår nog tankegången? Och jag har överdrivit ytterligheterna här bara för att illustrera exemplet. Så sök kontakt med försäkringsbolaget och vänta på deras uttalande.
Skulle det vara så att bussbolagets försäkringsbolag är snåla eller ger skambud, så kolla över dina möjligheter för att anlita en jurist till din hjälp. Ibland har man en rättsskyddsförsäkring på sin hemförsäkring. Den kan vara värd guld i sådana här sammanhang. Jurister är ju som bekant inte gratis.
Kolla över dina försäkringar.

Har fått några bilar inlösta genom åren 240, 2st 740 och 1st V70n och kan då inte påstå att försäkringsbolagen betalar dårligt, snarare tvärtom.
Nu komme rju denna bil inte att lösas men det är nog det minsta man behöver bekymra sig om. Jag tar hellre en inlösen än en reparation idag.
Användarvisningsbild
av AndreasHo
En liten uppdatering,

bilen lämnades in till Bilia och den repareras för ganska mycket pengar, Ny bagagelucka och stötfångare, dragkrok mm och riktning av karossen, bilen skall vara klar senast imorgon så laddar upp bilder på hur resultatet blev.

Mvh

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]