Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
såg en xc70 och en v70 sport i chrystal White och v70in gjorde sej verkligen i den färgen
Användarvisningsbild
av TommyP86
Fina fälgar kommer inte i flock minsann. De flesta ser ut att vara plockade ur 2008 års fälgkatalog, kapitel styling. Så även dessa. Tråkigt.
av para
Snyggt utan allt krom. Funderar på att foliera kromlisterna på min xc70, sport fanns inte när jag beställde min.

Är railsen på V70 helt blanksvarta?
På XC70 ser det lite lustigt ut med mörkgrå fötter.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
mattish skrev:
VolvoB20 skrev:
mattish skrev:Sport utan vinge?? :shock:
Sport utan motor ?:-/ ?:-/ ?:-/ Den där tar ju nästan 10 sekunder på sig 0-100.
Que?? Min utrustad med vinge tar 13 sekunder på sig till 100. Även utan vinge ;)
Jag kan inte med vingen av två anledningar.

1. Den ser ju bara för hemsk ut, förstör hela karossens form och hänger ju utanför/bakom bilen :shock: Stor som en helikopterlandnigsplattform är den också. Ok, på en Subaru Imprezza STI WRX Mikka Pekka Heikkinään WRC Rally Edition så hade den platsat kan jag tycka.

2. Funktion, om den hade gjort någon nytta så hade jag kunna ursäkta utseendet, men den varken håller bakrutan ren eller förbättrar väghållningen ett skrutt.

På min supra sitter ju en rätt stor vinge men den kan jag leva med dels för att ned följer karossens form och den har en funktion för den skapar ett marktryck på 150-200 kg vid maxfart, därför är det rejäla fästen under för att kunna ta upp hela det trycket nedåt av vingen. Vad händer om man skulle lägga 200 kg downforce på Volvo-vingen, skulle pluttskruvarna i plasten hålla för det?

Jag tycker att originalvingen är helt rätt i storlek.

Bild
Användarvisningsbild
av Anders E
Smaken är ju som... men jag håller med att vingen på en V70II är overkill, lite parkbänksvarning.

Dock på första V70 och på V70N var det obligatoriskt då den såg rumphuggen ut annars.
av 5cylindrar
Ja det ser inte speciellt fräscht ut direkt. Jag håller med om att Volvo skulle behöva komplettera sin arbetsstyrka med ett antal fälgdesigners. Jag blev initialt förväntansfull på XC70 sport men när man ser resultatet så är jag mer osäker.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Sport? Ingen spoiler ingår, Tråkiga fälgar på V70, fula till xc70, svarta rails och runt rutorna :-)-) :-)-) de svarta boomerang dimljusramarna är jag tveksam till, får inget habegär, min R-design håller än (RO)
Användarvisningsbild
av Sceptic
Gurra82 skrev:Sport? Ingen spoiler ingår, Tråkiga fälgar på V70, fula till xc70, svarta rails och runt rutorna :-)-) :-)-) de svarta boomerang dimljusramarna är jag tveksam till, får inget habegär, min R-design håller än (RO)
Japp, tycker också R-Design ser bättre ut än nya "Sport", med reservation för att bilderna inte gör bilen rättvisa. Klart bilen ska ha en vinge :wink:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Gurra82 skrev:Ssvarta rails och runt rutorna :-)-) :-)-) )
Allt går igen, först kostade krom runt rutorna extra, Nu har alla det så nu kostar det att slippa

På gamla 240 hette det ju Black-Line paket, Nu heter det sport :D

240 GL Blackline - Var ett utrustningspaket som endast fanns på modellerna 88a (d.v.s. de var tillverkade under det första halvåret, 1988). Det som utmärkte sig för Blackline var; Svarta dekorlister, växelspaksdamask i läder, nackkuddar fram och bak......
Användarvisningsbild
av Gurra82
Polisens xc70 twilight bronze 2014 med tonade rutor i Växjö är ju i kinetic utförande (svarta lister) är så jäkla snygg. Väldigt synd att man inte kan välja bort kromet runt rotorna på momentum/summum utförandet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]