NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KimDJ
Hej det gäller en S40N 2010 Diesel.

Efter att har varit ute och åkt långt så bestämde jag mig för en biltvätt.

Strax efter att jag kom ut ifrån tvätten så började det kommer ett krasslande ljud ifrån motorn (längstfram). Men när jag sen åkte hem och parkerade så var det helt tyst!

Någon som vet vad det kan vara?

Borde jag åka till verkstad.
av dieselputte
Troligen lite fukt som letat sig in i multiremen och spännaren. Kan få så ibland när det varit fuktigt ute samt i regel efter manuell biltvätt. Inget att oroa sig för.
av KimDJ
Tack! Man blir orolig samt att jag passar på att höra mig för då man har garanti kvar:)

PS Du verkar riktigt haj på volvo bilarna Diselputte!
Användarvisningsbild
av Perra83
KimDJ skrev:Tack! Man blir orolig samt att jag passar på att höra mig för då man har garanti kvar:)

PS Du verkar riktigt haj på volvo bilarna Diselputte!
Ja fick nya remmar och spännare + tätningslister monterade längs skärmarna på C30n nu innan nybilsgarantin gick ut. Det blev bättre men efter en rejäl manuell tvätt så har det gnisslat en gång.

Fick nya remmar plus spännare som redan var av den nyare modellen bytt p.g.a remgnissel segdragning mellan 1000-2000varv. Detta på V60n efter 4600mil, C30n har haft gnissel sedan den var ny 201203.
Användarvisningsbild
av Vojje
som alla högkompetenta bilägare vet ska man undvika att spruta vatten in på kylaren genom grillen.
Högtryck är absolut förbjudet. Detsamma gäller avgasröret!!!

Kanske turbon som jävlas då?

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]