Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av discokaj
Jag vill bara flika in och säga tveka inte, köp!
Jag har nu haft min 2,5ft 2011 automat i 1 månad här och är hel nöjd, förstår inte varför alla måste tillägga att dom har R design, har man inte R-design har man ingen volvo enligt mitt tycke.
Såg även att någon skrev att skatten skulle ligga på 3000:- oj du måste vara ute och cykla ordentligt, min är -11 är skatte fri till 2015 och jag gjorde nyss besiktning på bilen och behöver inte återkomma förens om 2år

Bilen är underbar att köra, bra och pigg motor men jag måste erkänna att autotech steg 1 270hk 410nm för 4995:- + 10% avdrag för medlem på jagrullar.se lockar ganska ordentligt just nu.

Fin bil som rymmer det mesta och köra ifrån dom flesta allroad,xc70 d4-13 m.m kan varmt rekomendera
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jag har haft och kört många olika av motorerna, måste nog säga att det som känns bäst är 2,5ft, och den t4f jag har nu. T4f är lite tunnare, men betydligt snålare. 2,5ft är en riktigt trevlig motor på många sätt, men den ska ju ha lite sås :)
Användarvisningsbild
av Sceptic
discokaj skrev: förstår inte varför alla måste tillägga att dom har R design, har man inte R-design har man ingen volvo enligt mitt tycke.
Där har du svaret :wink:
av perhall
Tänk så olika smaken är. Jag bytte bort min R-design efter 12 månader då jag tyckte att den förstörde komforten utan att direkt öka körkänslan på motsvarande sätt... men snyggt är det ju...
Användarvisningsbild
av Sceptic
perhall skrev:Tänk så olika smaken är. Jag bytte bort min R-design efter 12 månader då jag tyckte att den förstörde komforten utan att direkt öka körkänslan på motsvarande sätt... men snyggt är det ju...
Jag är helt motvals, enligt mig ökar R-Design körkänslan utan att tappa märkbart i komfort samt att den är betydligt snyggare än en "vanlig" V70. Jag skulle säga att det är tur att smaken är så olika som den är då det annars skulle bli aningen likriktat.
perhall skrev:Sen är ju väldigt många R-Design vita och röda MY11 med Zebra-klädseln. Inte så snyggt, tycker jag.
Min är svart , passar utmärkt med "Zebra-looken" :-)-)
av Muppen87
Igår var det dags. Det blev INTE en 2.5FT utan en D5 MY10. En röd R-design med zebraklädsel med bortskrapat volvoemblem i grillen (skall till min lokala volvohandlare och inköpa mig ett nytt nästa vecka). Den känns fanatiskt att köra plus den hade den rätta utrustningen allt till ett vettigt pris (i min mening).
Kul att du hittade bilen för dig, du kommer garanterat bli nöjd då V70 är en riktigt trevlig modell!

Till emblemfrågan så är det väl bara remsan med Volvotexten som du syftar på? Hur som helst så måste man tydligen beställa hela järnmärket vilket var hutlöst dyrt så jag hittade denna sida http://www.hova.com/emblem-till-grill-v ... -116x28mm/ Original tillbehör som tog 5min att byta ut, Lycka till och trevlig midsommar!!

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]

Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]