Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av perrry
Hej Volvovänner!
Ford har en hemsida som heter Ford Etis.
Där kan vem som helst skapa konto. Sen kan man ange ett chassienr eller regnr.
Därefter får man en lista på all utrustning som denna bil är beställd med.
Sökningen kan göras hur många ggr som helst på vilken nyare Ford som helst.
Finns någon liknande funktion för volvobilar?
Kolllar lite efter v70 II men många handlare är ju helt talanglösa att speca utrustning på beg bilar.
(Jag undrar alltså INTE vad som ingår i tex kinetic, momentum & summum, utan exakt vilken utrustning en specifik bil har).
Tack på förhand och gott nytt år! (BE)
Pär
Vad jag vet finns inte det någon sådan sida vad beträffar Volvo. Men den Fordsida du nämner kan väl bara visa vad som fanns i bilen när den lämnade fabriken. Allt som tillkommit är väl inte med :?:
StefanN skrev:Minvolvo finns ju men det är bara för registrerade ägaren.
Jag skapade precis en användare där för min V50 -10. Kan dock ej se någon spec över utrustning (inte ens om det är Bas, Kinetic, Momentum, Summum...). Ska man kunna det?
Jag har inte sedan minvolvo lanserades kunnat se specifikationen på min Xc60 på sidan, men nu, idag, av en slump, så såg jag att de fyllt på ordentligt med fakta, nu är allt helt plötsligt där. Märkligt, förut var det helt blankt under extrautrustning men nu blev det fullt i kolumnen, till och med utrustning som monterats hos ÅF var med som krok :-)

Extrautrustning

6 CD-växlare
ALUMINIUM VINTERHJUL
Adaptiv konstantfarthållare autobroms
BAGAGERUMSMATTA FORMGJUTEN.
BLIS: Kamera för döda vinkeln
DRAG, DELBART
Driver Alert System
Däckreparationssats
El. barnsäkerhetslås
Elmanöv. passagerarstol
Elmanövrerad baklucka
Eluppvärmda spolarmunstycken
Hastighetsberoende servo
Innerbackspegel automatisk avbländning m. kompass
Ljudanläggning Premium Sound
Läderklädd ratt, beige
Nivåsensor till larmet
Nyckelavst. kr-kudde pass
Panelinlägg Nordic Light
Park assist Camera
Parkeringshjälp fram/bak
RTI - Navigationssystem
Sidodörrar laminerat glas
Sub woofer bak
Tonade sidorutor bak
Uttag för hörlurar bak
Men tyvärr kan man fortfarande inte se servicehistorik från tiden då en bil ägdes av tidigare ägare. :cry:
SvenB skrev:Men tyvärr kan man fortfarande inte se servicehistorik från tiden då en bil ägdes av tidigare ägare. :cry:
Fast det är ändå vettigt på något sätt tycker jag. Det är ju en affär mellan dåvarande ägare och volvos återförsäljare, det är ju inget som du automatiskt har rätt att ta del av.
Varför har jag inte rätt att ta del av vad som blivit gjort på min bil? Det är väl i högsta grad min rättighet. Då jag vid något tillfälle köpt en begagnad bil som rullat i Stockholm innan mig finns allt i Bilia Stockholms dator och jag har fått allt utskrivet. Men om man som nu har köpt en bil som funnits i Göteborg, kan det vara bra att veta vad förutom service som blivit gjort. Serviceboken talar inte om ifall till exempel bränslefilter blivit bytt.

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]