Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av k3m3rz
Trimmad på vad för sätt och hur många hk har du?
Nu när jag ändå kan fråga, vad ligger din topphastighet på?
För min 740 med 116hk toppar 185 och jag vill gärna ha högre hastighet än den! :)
Användarvisningsbild
av White
Jag har chipad bränslebox, 2,5" sportkat, 2,5" fullflödes avgassystem, K&N luftfilter, riktplanad
topp, Forge motorsport dumpventil, flödesanpassad luftburk och ställbar wastegateklocka.

Jag brukar säga att jag har 175hk, så överdriver jag inte. Vet inte riktigt vad effekten ligger
på, men jag skulle tippa på 180hk+ i alla fall. Men som sagt, det är bara en gissning.

Vet inte vad topphastigheten ligger på nu, helt original toppade den 195km/h i alla fall.
av Tobzter
White skrev:Jag har chipad bränslebox, 2,5" sportkat, 2,5" fullflödes avgassystem, K&N luftfilter, riktplanad
topp, Forge motorsport dumpventil, flödesanpassad luftburk och ställbar wastegateklocka.

Jag brukar säga att jag har 175hk, så överdriver jag inte. Vet inte riktigt vad effekten ligger
på, men jag skulle tippa på 180hk+ i alla fall. Men som sagt, det är bara en gissning.

Vet inte vad topphastigheten ligger på nu, helt original toppade den 195km/h i alla fall.
va kör du för laddtryck?
av k3m3rz
Okejokej! Ganska trevlig bil lät det som! ;)
Vet inte topphastighet på min 940 i dagens läge så därför jag undrade!
Men tror ni att det är möjligt att jag kan dra en bmw 328i (e46) alltså en 2.8L 6 med 193 hästar?
Om jag har ftt, chippad bränslebox, grövre avgasrör och annat luftfilter? Hans topphastighet är 240 men jag tänkte på acceleration också
av k3m3rz
Aha okej :(
Volvos äldre bilar är fan inte bra på något sätt förutom att dom är billiga och lättmekade.... för prestandamässigt så suger dom!
Slitvargar - ja
Sport - NEJ

Det drar sig mot sommaruppehållet för s[…]

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]