Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
P210: Blev det den från UK?
Nope - den hade ju R-design emblem, tyckte inte det passade i min bil, men den ratten var borta två dar senare - trodde du nöp den :wink:

Gav ju bara kaffepengar för pedaler och knopp och har ju letat länge efter en billig utan att lyckas hitta en så till slut gav jag upp och bet i det sura och köpte en från Bildelsbasen efter att ha tjatat ned en till 1500:-
Service gjord, 4500:- fattigare. Han sade dock inget om avgassystemet som låg o drällde i skuffen/baksätet. lol
Bromsvätska bytt, känns plötsligt som om jag har helt nya bromsklossar, vilken skillnad!
Oljeläckaget fick han förmodligen bukt på nu, när han lyfte ventilkåpan så var det ohyggligt mycket olja överallt. Tändspolarna var också i en klass för sig. Nr 1 badade i olja, nr 2 hade lite mindre, nr 3 hade ännu mindre och nr 4 var nästan snustorr. Ett under att den inte gick på 2 cylindrar sa han, det värsta han sett. Så nu är det rent och fint och packning bytt, peppar peppar!
P210: HAHA! Ja, det hade han gärna fått göra förstås! :lol:
Böt turbo på min v50 2.0d då jag hade ner den häromdagen och konstaterade att den började bli glapp och släppte igenom olja. Fick tag på en som var helfräsch till rätt peng och det vart en rejäl skillnad i både drag och ljud. Den gamla ylade lite väl mkt vid gaspådrag.

Så nu har man en pålitlig bil redo för semester :D
Fläskig :-) bara att börja dona.
Lämnat in dörrlister och taklister hos en lackerare, bör få tillbaka dom i nästa vecka.
  • 1
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 1912

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra ell[…]

Hej Har du löst problemet? Mvh Peter