Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Grodan99 skrev:
MrWinter skrev:

Amanda funkar på Blackberry (som jag inom kort äntligen ska byta ut). Kom vi fram till om Amanda fungerar med IPhone?
Nej, de gjorde då inte de med min jobblur (Iphone 5).
Funkar perfekt med SMS-uppläsning för mig....har iPhone 4S.

Min nästa jobblur blir en iPhone 5C...någon med koll på just den?
Hur är det med internetdelningen i Sensus Connect och internetanslutningen i största allmänhet, skapas den varje gång bilen startat eller är den fortsatt uppkopplad efter att tändningen slås av. Min Dovado internetdelare tar evigheter att starta och koppla upp sig, vore trevligt om man tänkt till kring detta...
Den XC60 jag väntar på byggdes v.19 i år, har den uppgraderad Sensus Connect redan eller får jag vackert vänta på uppdateringen via ÅF jag med?
Grodan99 skrev:Det är ju inget nytt Sensus Connect system för MY15. Enda skillnaden är att den senaste uppdateringen ligger i vid leverans, medan MY14 får vänta någon/några veckor till. Så det är precis samma system.
Fördelen med sim-kort direkt i bilen är ju att man kan utnyttja inbyggd takantenn vilket förmodligen ger bättre mottagning än om man använder mobilen eller ett 3/4G-modem för nätverksanslutning skärmad av bilens plåt. Och simkorts platsen i bilen var väl nytt för MY15 (tillsammans med VOC)?
megalooser skrev:
Grodan99 skrev:Fördelen med sim-kort direkt i bilen är ju att man kan utnyttja inbyggd takantenn vilket förmodligen ger bättre mottagning än om man använder mobilen eller ett 3/4G-modem för nätverksanslutning skärmad av bilens plåt. Och simkorts platsen i bilen var väl nytt för MY15 (tillsammans med VOC)?
Var inte sensus connected touch en eftermonterbar låda i handskfacket?
philipsguy skrev:
megalooser skrev:
Grodan99 skrev:Fördelen med sim-kort direkt i bilen är ju att man kan utnyttja inbyggd takantenn vilket förmodligen ger bättre mottagning än om man använder mobilen eller ett 3/4G-modem för nätverksanslutning skärmad av bilens plåt. Och simkorts platsen i bilen var väl nytt för MY15 (tillsammans med VOC)?
Var inte sensus connected touch en eftermonterbar låda i handskfacket?
Men hade den verkligen SIM-korts plats? Tror inte det, tror det var USB (för modem), men det är bara vad jag tror..
megalooser skrev:
Grodan99 skrev:Det är ju inget nytt Sensus Connect system för MY15. Enda skillnaden är att den senaste uppdateringen ligger i vid leverans, medan MY14 får vänta någon/några veckor till. Så det är precis samma system.
Fördelen med sim-kort direkt i bilen är ju att man kan utnyttja inbyggd takantenn vilket förmodligen ger bättre mottagning än om man använder mobilen eller ett 3/4G-modem för nätverksanslutning skärmad av bilens plåt. Och simkorts platsen i bilen var väl nytt för MY15 (tillsammans med VOC)?
Nej plats för simkort i handskfacket finns även på MY14. MY14 har exakt samma hårdvara som MY15. Enda skillnaden är en mjukvaruuppdatering som är på gång.
HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]

Det som är kvar o byta nu innan byte av styrv[…]

Fortsättning på min gamla tråd me[…]

Få fart på styrservon

Funkade inte