NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

polestar har ju kampanj nu 6900:- och jag valde mellan autotech och polestar för 1 år sedan och valde polestar då jag vill kunna serva bilen på volvo och även uppgradera mjukvaror mm utan problem eller vara tvungen åka till autotech efter varje uppdatering sedan e det gött besiktiga bilen med polestar och ha den helt laglig. Ville gärna ha kvar min maskinskadegaranti, växellåda som e till 15000 mil om du har volvia och 10000 utan.
Användarvisningsbild
av opA
Innan jag satte i K16-turbo i min V50 hade jag E85-steget på min. 310 motorhästar gav de och jag var skitnöjd.

Aldrig några problem med stift, aldrig några problem med något annat den gick skitbra.
Skötte man bara oljebytena så är de hur lugnt som helst.. och stiften man ska köra med är NGK Iridium till E85 för bästa hållbarhet och förbränning.

Sen hade även jag 98-okt och multifuelstegen och jag körde utan APC-dosan. Att jag kunde switcha mellan mappningarna utan dosan var inga problem de heller.
Körde jag med E85 och sen skulle köra en tank 98-okt för lite extra smörjning av allt så var de bara att tanka 98-okt så skötte bilen om sig själv att ställa in sig för 98-okt.. och så körde jag med den i 2 år utan dosa och utan bekymmer.
Multifuel kan jag inte svara på då jag endast körde ren 98 eller ren E85.
Jag kan återrapportera att jag kört 1000 mil nu med E85-programmet och är fortfarande supernöjd. Jag fick dålig soppa från JET en gång så jag var tvungen att starta med startgas vid +2 grader och köra slut på tanken men annars har bilen gått klockrent med kallstarter som lägst -2.
Bilen drar mellan 0.95 och 1.15 beroende på körstil och bilen hänger fortfarande med andra 300hk bilar i acceleration exempelvis 335i och nu senast Focus RS.

Edit: Besiktade bilen med perfekta avgasvärden på E85 idag så det var inte heller något problem!
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw