Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
Jag skippade att popniten och fäste med bara skruvarna, de sitter bra ändå - ev sätter man en extra skruv där niten skulle varit, praktiskt om man behöver plocka bort skydden någon gång - tex när kofångarskalet skulle ned för byte av en parkeringssensor...
av Dpblad
På XC70 är det bara skruv och ingen popnit. Varför tycker egentligen Volvo att V70-skydden ska popnitas?
Användarvisningsbild
av roadside
Dpblad skrev:På XC70 är det bara skruv och ingen popnit. Varför tycker egentligen Volvo att V70-skydden ska popnitas?
Kanske dom tänkt stöldskydda dom? Nä jag bara skojar, jag har ingen aning :D
Användarvisningsbild
av P210
Var likadant på V50, tror Volvo att de ska trilla av om skruvarna gängar ut sig ??:-/
Användarvisningsbild
av börne
P210 skrev:Var likadant på V50, tror Volvo att de ska trilla av om skruvarna gängar ut sig ??:-/
Om skruvarna lossnar & ingen nit suttit där så gör dom ju det :wink:
av Dpblad
börne skrev:
P210 skrev:Var likadant på V50, tror Volvo att de ska trilla av om skruvarna gängar ut sig ??:-/
Om skruvarna lossnar & ingen nit suttit där så gör dom ju det :wink:
Bra anledning, jag ska genast gå ut och popnita fast mina hjul. :D
av jite
Ingen direkt rocketscience att borra bort en popnit om så skulle behövas? :D
av Dpblad
jite skrev:Ingen direkt rocketscience att borra bort en popnit om så skulle behövas? :D
Nä verkligen inte, så stöldskyddsteorin känns högst tveksam.
Veckans mysterium?
av qsecofr
Det är väl inget mysterium. Popnitarna sitter ju på ställen där det inte fanns någon skruv sedan tidigare, således finns det inget plåtbleck bakom som skruven kan bita i. Man använder alltså befintliga skruvar som redan sitter på bilen för att fästa stänkskydden, så var det på min iaf. Dessutom så fanns hålen redan färdiga för popnitarna på ett ställe, minns inte om det var fram eller bak dock.

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]