Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bakomratten
Köpte en begagnad S70 2,5t aut -98 som går rätt hyfsat. 0-100 på 6 sek och 80-120 på 3,7.
Hur kollar jag enklast vilket trimchip som är monterat? Inte för att det spelar nån större roll men kul att veta.
Det som "syns" rent direkt annars är flödesvänd intercooler och grövre avgassystem.
Användarvisningsbild
av Perra83
Nexus skrev:6 secunder? Då lär hela motorn vara ombyggd.....
Tror du... alltså skulle en Iphone tidtagare ljuga... nääähh :lol: :lol:
av Bakomratten
Lucif3r skrev:Under motorhuven.... Bakom expansionskärlet, i en stor plastlåda. Styrboxen är av märke BOSCH och börjar på 0 261...
Tack, jag har alltid hållit på med bilar o grejer men jag jobbar så mycket numer så jag har inte hunnit sätta mig in i S70:n som jag har som bruksbil
av Bakomratten
Ang. 0-100 tänker jag inte gå in i nån sandlådediskussion med er, ni får tro vad ni vill, jag vet vad jag åker i och har klockat den o även jämfört med gps-fartmätare. Köpte bilen som den va och har inte gjort annat än trampat på gasen o testat.....
av Naikon
Gör den 0-100 på 6 sekunder så är det nog som sagt ganska mycket ombyggt. I alla fall minst 300 hästar, och det får man ju inte genom ett trimchip när 193 hästar är original. Med en större intercooler kan man ju gissa på att det är något mer som är bytt.

Jag skulle i alla fall inte vågat trimma en S70 2.5t med automat upp till över 300hk. Hur mycket håller automatlådan för liksom?

Älskar berättelser med lyckliga slut! Ta[…]

Problem s40 2006

Kan det vara det spökande kontaktstycket i so[…]

Var ute en stund igår och valde då att[…]

Köra EX90 med släp

Lövet, intressant video om betydelsen av luft[…]