Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
Skönt att bilen fortfarande är "ny" iaf... Tänk om felet kommit om två år..

Löser dom det så skriv vad det var i den här tråden!
av Elmeholt
mattish skrev:Skönt att bilen fortfarande är "ny" iaf... Tänk om felet kommit om två år..

Löser dom det så skriv vad det var i den här tråden!
Jo sant, men om dom inte löser det. Utan jag får leva med eländet, då blir det mindre lustigt tycker jag. Man har väl knappast någon chans att "häva" köpet heller liksom, för nu har den ju ändå gått 900mil.
av Elmeholt
mattish skrev:Filma när det händer när du själv kör om dom inte fixar det nu... Så att dom tror på dig iaf..
Smart, de ska jag göra. :)
av Tobmeister
Jag upplevde ett snarlikt problem med min D2 -13 automat. När jag startade den kall och försökte köra iväg direkt så stannade den, kunde hända 2 gånger i rad. Om jag väntade runt 10 sekunde innan jag åkte iväg så var det lugnt.
Bokade iaf tid hos Bilia eftersom det var väldigt irriterande. De nollade spridarna och körde sedan ett adaptionsprogram. Detta var i höstas och felet har inte visat sig en enda gång sedan dess :)
av Elmeholt
Tobmeister skrev:Jag upplevde ett snarlikt problem med min D2 -13 automat. När jag startade den kall och försökte köra iväg direkt så stannade den, kunde hända 2 gånger i rad. Om jag väntade runt 10 sekunde innan jag åkte iväg så var det lugnt.
Bokade iaf tid hos Bilia eftersom det var väldigt irriterande. De nollade spridarna och körde sedan ett adaptionsprogram. Detta var i höstas och felet har inte visat sig en enda gång sedan dess :)
Tackar, ska framföra det till min verkstad. Vilken bilia hade du din bil hos?
Användarvisningsbild
av apersson850
Även dieslar ger en fetare blandning vid kallstart. Fast de brukar kunna komma igång med fet blandning även om de är varma. Före partikelfilternas tid ackompanjerades det i regel av ett rejält, svart rökmoln.
av mattish
apersson850 skrev:Även dieslar ger en fetare blandning vid kallstart. Fast de brukar kunna komma igång med fet blandning även om de är varma. Före partikelfilternas tid ackompanjerades det i regel av ett rejält, svart rökmoln.

Det är manligt :P

När jag tänker efter så har min någon gång stannat också, men jag har trott att jag varit för snabb med växelspaken i D. I mitt fall inget problem då det kanske hänt 5 gånger på 2 år, men undrar om det kan vara samma?
Användarvisningsbild
av apersson850
Det har hänt mig också, eller om det var att jag släppte bromsen för snabbt. Utan foten på bromspedalen på en automatare så startar den inte.

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]