Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av k3m3rz
Hej!

Jag har en volvo 945 ltt från 96 som bara gått 22tusen mil med 3 ägare (volvofirma inräknad).

Jag är nu väldigt sugen att göra om den till en ftt efter att jag chippat den med ett vikingchipp (vet inte vilket).

Men då jag inte vet hur man gör så behöver jag eran hjälp! Och vad skulle jag mer kunna göra än att ställa turbon?

Så om någon vänlig själ har lust att skriva en TYDLIG guide hur jag går till väga för att fixa min ltt!

Jag har hållit på med bilar och motorer väldigt länge men jag har aldrig hållit på en turbo förut!
Senast redigerad av 1 k3m3rz, redigerad totalt 0 gånger.
av Tobzter
Ska du bara göra om den till ftt så räcker enbart att byta tryckklockan till en från en FTT så är de klart behövs inge annat. .Men vill du Ladda mer så behövs ett chip till bränslet från tex VIKING, KLRACING, BSR .ja de finns hur många som helst och välja på .Sedan behövs en ställbar tryckklocka för att öka laddet till ca 1.0bar

Men SÖK så kommer du ha läsning för flera år framåt för de finns så mycke trådar om detta
av k3m3rz
Tobzter skrev:Ska du bara göra om den till ftt så räcker enbart att byta tryckklockan till en från en FTT så är de klart behövs inge annat. .Men vill du Ladda mer så behövs ett chip till bränslet från tex VIKING, KLRACING, BSR .ja de finns hur många som helst och välja på .Sedan behövs en ställbar tryckklocka för att öka laddet till ca 1.0bar

Men SÖK så kommer du ha läsning för flera år framåt för de finns så mycke trådar om detta
Så det räcker med en tryckklocka åt mig? Då jag redan har chippat bränsleboxen!
av Tobzter
chippet behövs ej om du ska ha den som enbart FTT då är räcker de med trycklockan från FTT.Men du verkar vara mer sugen på att trimma lite till .Och eftersom du har chip så köper du enbart en ställbar tryckklocka från tex klracing Sen är de bara ställa in laddtrycket på 0.9-1.1
av k3m3rz
Okej!
Så jag ska alltaå införskaffa mig en tryckklocka som är ställbar?

Men jag har sökt, sökt och sökt efter en bra guide där det står utförligt hur jag ska montera den osv, men utan resultat.. :(
Vet du någon bra guide som du kan länka till mig?

Och när jag ändå håller på att fråga, är det möjligt att sätta en dunpventil på en ltt? Kommer den låta skit eller inget alls?
Jag vet att du kan ha det på ftt men den laddar ju mer så därför låter den ju bättre!
av k3m3rz
Okej! Men har du någon bra guide om hur jag monterar en? Finns så otroligt många sätt så jag blir förvirrad!

Öppet filter? När jag hör det tänker jag på ett runt sportfilter, ett aa lite avlångt runt, stämmer det?

Går det att lägga till nya nycklar med […]

Stefans 968

En PCCM beställd. Bild.jpeg

Batterifråga?

Det batteriet du köper annorstädes f&oum[…]

Bor du i en storstad? Åk då till en li[…]