Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gourmand
Utöver de tips som hittills beskrivits här, så skulle nog jag poängtera att bilen är en "Norrlandsbil". Det betyder för många att bilen körts längre sträckor och sannolikt ej varit utsatt för saltsörja, korta körsträckor och ständig kökörning. 19.000 mil på en välservad V70 diesel, dessutom med den "dyra" servicen relativt nygjord och "Norrlandskörd", skulle iaf väcka mitt intresse. Men, så är jag ju stockholmare också.
av perhall
Helt klart slits ju bilarna mer i stora städer:
- mer salt
- mer korta körningar
- ofta sämre underhållna
- mer parkeringsskador

Jag tror inte att skillnaden är så stor mellan Stockholm, Göteborg och Norrköping. När staden kommer över en viss storlek blir det mycket småkörningar, särskilt för familjebilar som V70. de jag känner som bor i Örebro, Jönköping, Linköping har inte mycket finare bilar än vi vi Gbg och Sthlm. Men Piteå, Tranås och Smålandsstenar tror jag är ett plus för skicket.
PH
Användarvisningsbild
av börne
mattish skrev:Lägg ner tillrättavisande och kom med konstruktiv kritik.

Ärligt talat tror inte jag att det gör något att en ögonlock sitter på bilen

Precis som man kanske inte gillar kromlister på svarta sedaner :lol: :roll: :wink:
Det var inte TS som monterade dom så han tar nog inte illa upp. Jag kollar själv direkt efter annan bil om jag ser diverse förfulande styling, ögonlock är nåt kidsen monterar... men nu är jag antagligen en surgubbe.

Angående svarta sedaner med krom hör det ju inte hit alls & är en konstig jämförelse... letar man efter en bil utan kromlister får man såklart leta efter annat än en S80 Summum :roll:
av mattish
börne skrev:
mattish skrev:Lägg ner tillrättavisande och kom med konstruktiv kritik.

Ärligt talat tror inte jag att det gör något att en ögonlock sitter på bilen

Precis som man kanske inte gillar kromlister på svarta sedaner :lol: :roll: :wink:
Det var inte TS som monterade dom så han tar nog inte illa upp. Jag kollar själv direkt efter annan bil om jag ser diverse förfulande styling, ögonlock är nåt kidsen monterar... men nu är jag antagligen en surgubbe.

Angående svarta sedaner med krom hör det ju inte hit alls & är en konstig jämförelse... letar man efter en bil utan kromlister får man såklart leta efter annat än en S80 Summum :roll:
Jag var lite allvarlig först och väldigt ironisk ang. sista meningen ;) Bara så du vet...
av Gourmand
En välservad, fräsch, norrlandskörd V70 diesel, utan spoilers, mörka rutor, sänkta chassin och monsterfälgar bör inte vara svår att sälja med 19.000 mil bakom sig. Jag tror inte att det är något fel på priset ! Tvätt, polering (om det behövs), på med sommarfälgarna och omformulering av annonsen och några nya bilder. Sen är bilen såld !
Det är trots all en viss konst att sälja bilar, men svårare konstarter finns faktiskt.
av MErikssoon
Gourmand skrev:Utöver de tips som hittills beskrivits här, så skulle nog jag poängtera att bilen är en "Norrlandsbil". Det betyder för många att bilen körts längre sträckor och sannolikt ej varit utsatt för saltsörja, korta körsträckor och ständig kökörning. 19.000 mil på en välservad V70 diesel, dessutom med den "dyra" servicen relativt nygjord och "Norrlandskörd", skulle iaf väcka mitt intresse. Men, så är jag ju stockholmare också.
Om vi utgår ifrån att bilden är tagen utanför Mekonomen i Luleå och TS är hemmahörande i Rosvik som ligger strax utanför Piteå utefter E4 så har bilen gått på E4, och där saltar dom. Myten om en välskött norrlandsbil är seglivad tyvärr, vilket gör att folk generellt ligger i dom högre prisklasserna,
när jag bodde i Piteå åkte jag söderut där priserna var mer sansade och urvalet större.
I övrigt kan jag jag bara stämma in med övriga, sommarfälgar, en tvätt och nya bilder.

Mvh
Användarvisningsbild
av VolvoB20
MErikssoon skrev:[ Myten om en välskött norrlandsbil är seglivad tyvärr, vilket gör att folk generellt ligger i dom högre prisklasserna,
Dessutom, i Norrland är det ju vinter-slask-rost-väder 300 dagar per år men i skåne är det ju vinterväder i max 30 dagar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
av Lövet
Norrlandskörd är något man kan diskutera värdet av. Potthål och grusvägar är inte direkt ovanligt. Knappast nyttigt för bilen.
av specos
Prismässigt verkar den väl ligga hyfsat till om det nu är en 2,4D och inte en D5. Det finns några billigare 2,4D Momentum, så det är säkert inte omöjligt att du får droppa 10-15 papp till....
Användarvisningsbild
av Vojje
Lövet skrev:Norrlandskörd är något man kan diskutera värdet av. Potthål och grusvägar är inte direkt ovanligt. Knappast nyttigt för bilen.
Begreppet "Norrlandskörd" är en metafor som inte ska tolkas bokstavligt.
Bl.a. är det brukligt att det är svinkallt däruppe om vintern. Inte bra för t.ex. spiralfjädrarna.
Smålandskörd är att föredra ...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]