Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
Rage skrev:Chippning är aldrig försent. Polestar har dessutom en kampanj nu. 231 -> 258 hästar.
Gjorde det på min -09 med 200 från början och det blev en trevligare och roligare motor än vad det redan är med en annan känsla i. Rekomenderas varmt!
Av nyfikenhet, hur märks optimeringen av för dig? Vid vanlig körning eller först vid lite mer "aktiv" körning? Också en 2,5FT/T? Jag är mest lite förvånad över att det faktiskt gör skillnad, jag har längre trott det kunde gynna t.ex D3 som några menar är trött eller liknande, inte de redan hyfsat stora 2,5T. På papper låter det ju ganska lite med 27 hk extra men det kanske är vad den effekten kommer?
av Rage
regeeN skrev:
Rage skrev:Chippning är aldrig försent. Polestar har dessutom en kampanj nu. 231 -> 258 hästar.
Gjorde det på min -09 med 200 från början och det blev en trevligare och roligare motor än vad det redan är med en annan känsla i. Rekomenderas varmt!
Av nyfikenhet, hur märks optimeringen av för dig? Vid vanlig körning eller först vid lite mer "aktiv" körning? Också en 2,5FT/T? Jag är mest lite förvånad över att det faktiskt gör skillnad, jag har längre trott det kunde gynna t.ex D3 som några menar är trött eller liknande, inte de redan hyfsat stora 2,5T. På papper låter det ju ganska lite med 27 hk extra men det kanske är vad den effekten kommer?
Det är en 2.5 FT jag har. Har en -09 som har 200 hästar orginal och inte 231 som -10 och -11 har, dock får jag samma efter optimeringen, alltså 258.
Mest märks det såklart vid lite mera aktiv och hårdare körning men även vid mjuk körning är den lite annorlunda mot innan. Även lite trevligare ljud, möjligt att det är en inbildning dock :lol:

Skillnaden märks över hela registret, bättre bottendrag. Överlag tycker jag att motorn var harmonisk och fin att köra innan men blev ännu bättre efter optimeringen :)
av Cryqer
Lägger upp lite nyare bilder :-)
min mindre.jpg
Flickvännens student!
min mindre.jpg (1.2 MiB) Visad 377 gånger
skanssundet liten.jpg
Ute på photoshoot med flickvännen
skanssundet liten.jpg (1.3 MiB) Visad 380 gånger
tvätt liten.jpg
Och minst 2 ggr i veckan så måste han ju få sig relax på spa!
tvätt liten.jpg (1.18 MiB) Visad 374 gånger

I sommar ska han få sig en optimering hos Autotech är tanken :-)
Användarvisningsbild
av grillchips
Snajdiga fälgar! Vad är det för några?
Användarvisningsbild
av grillchips
Fan 20-tummarna kostade ju nästan lika mycket som mina Dotz Roadster!! :(
Användarvisningsbild
av grillchips
Äsch, kör Ixion som vintersnurror! Eller hade du tänkt att ha familjebilen som sommarkärra? ;)
av Cryqer
grillchips skrev:Äsch, kör Ixion som vintersnurror! Eller hade du tänkt att ha familjebilen som sommarkärra? ;)
Nä, har redan ett par 17" hjul till vintern :) ju fulare vinterhjul man har, desto mer glad blir man när man får montera sommarhjulen till våren ;)
Och min v70 är ingen familjebil ;). Jag köpte den som förstabil någon vecka efter jag tagit körkort :) har inte alls användning av den egentligen, men dom är så rackarns snygga!
Bromsok kärvar

Inte ovanligt att det nöts hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]

Har tyvärr ingen multimeter.