Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
en avgörande skillnad är förstås att D5 är efterträdare till 2.4d (eller möjligtvis tvärtom. Vem bryr sig :wink: )
2.5t och T6 har emellertid saluförts parallellt som alternativ med eventuellt olika kvaliteter.
Men det är ju bara Volvoentusiaster som bryr sig om det. Alla andra skiter i vilket :D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Vojje skrev:en avgörande skillnad är förstås att D5 är efterträdare till 2.4d (eller möjligtvis tvärtom. Vem bryr sig :wink: )
2.5t och T6 har emellertid saluförts parallellt som alternativ med eventuellt olika kvaliteter.
Men det är ju bara Volvoentusiaster som bryr sig om det. Alla andra skiter i vilket :D
2.4 D är en enkel singelturbomaskin och D5 är en sekentiellt laddad twinturbo setup. Det ger helt olika lågvarvsrespons och toppvarvseffeek.

Även om du skiter i det när du köper bilen kommer den mest bilointresserade att märka en grym skillnad om man kör dem.

Det är ju som att skriva AWD i rubriken när det är en FWD. Det fick ju mig att dra öronen åt mig och skulle stoppa mig från att ringa.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Stolpa all info inte bara slutet, blir rörigt att läsa annars. Allt ska gå så smidigt om det bara kan vid n försäljning. Se även över texten överlag samt sortera utrustningen för sig där den sitter. Alltså tex karossprylar först som drgkrok. 17" fälgar och sedan interiör och sedan motor

Fullservad enligt servicebok mm

Två veckor? De två senaste bilarna jag sålt på blocket har rullat iväg inom 24h (innan bytt in bilar). Har då innan lagt extra vikt på annonstext samt att ha koll på alla papper samt tagit aktuella bilder
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
av Droopy
Hahha, vilken tråd det blev, du TS, skriv: volvo Diesel säljes MY10 sedan får ev köpare spekulera fritt
Användarvisningsbild
av xerent
Är det bara jag som automatiskt läser ut förkortningen "Sv.såld" till "Svårsåld"? :P
(Jag vet att det betyder svensksåld)
av mattish
börne skrev:
valln skrev:Vad är ögonlock?
Fula plasten i ovankant av lampan, ser inte klokt ut :-O)

img]http://i.imgur.com/aulwIAu.jpg[/img

Smaken är som röven, klöven! som man säger i Skåne som du vet.. Lägg ner tillrättavisande och kom med konstruktiv kritik.

Ärligt talat tror inte jag att det gör något att en ögonlock sitter på bilen, de är ju lätta att plocka väck. Alternativet kan man montera av dom och skriva om dom medföljer vid affär om man själv tror att det hindrar en affär.. Tycker själv det faktiskt ser bra ut, precis som jag misstänker att TS gör. Precis som man kanske inte gillar kromlister på svarta sedaner :lol: :roll: :wink:
av perhall
Konstruktiv kritik tycker jag ändå det är.

Men att ljuga om vad det är för motor i bilen ger ett extremt oseriöst intryck. Faktiskt.

En E500 och en E63 AMG eller S500 och S63 AMG har samma grundmotor/motorblock, alltså som MY10 2,4D/D5. Tycker det är upprörande att råka glömma att det visst har annonserats en annan motor än det är.

"V70 T6" (oj, det var visst en V70 3,2...)
PH
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX