Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mav
Funderar på beställa V60 D5 aut + växlingspaddlar. Någon som har kört med dessa. Växlar paddlarna snabbt? Automatlådan har ju ett Sport-läge för detta. /MAV
Användarvisningsbild
av philipsguy
Körde en V70D5 med paddlar, har du racingtendenser eller kör aktivt med nedväxling och motorbroms eller med släp så tycker jag du ska skaffa paddlar... Tror inte det är nåt du kommer att använda varje dag annars. Du kan ju lägga i sportläge och växla med spaken som du skriver själv...
av KarlE
Är väl ingen jättegrej. Jag brukar använda det vid omkörning. Då växlar jag ner innan jag släpper hästarna lösa, för att få bättre acceleration.
Trots att jag har T6 Polestar haha.
Gillar man att kör aktivt är det ganska bra, t.ex. hålla kvar på samma växel i kurvor till exempel.
Jag fick det på köpet, men jag skulle ta en rejäl funderare om jag skulle betala extra på min nästa bil.
av mav
Japp. Då får det bli paddlar i ratten. 17kr extra i månaden så det är väl värt det. Man kan ju låtsas att man har Porche när man flippar med paddlarna.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Kostar väl bara 1500:- inget att fundera på, klart man lägger till. Skönt att inte behöva släppa ratten. Har ej kört dem ihop med D5 (gamla 6-stegs lådan), men provat med VEA D4 (nya 8-stegs) vilket var bra.
Användarvisningsbild
av Snowie
inget att fundera på... köp.
lär inte minska utan snarare höjas i andrahandsvärde.
Kostnaden är minimal i en bil för 300k+
av Twendor
Fungerer riktig fint.
Har kjørt T6- 6 trinns m.paddlar, får en fin kjørefølelse, kan holde turtallet oppe.
Har kjørt VEA-D4 med den nye 8-stegs automaten fungerer helt toppen, den beste bil med paddlar jeg har kjørt.
Twendor.
av newbie1111
Detta är nog den mest onödiga tillägget jag har, även om det rent ekonomiskt vid inköp gör varken från eller till.
Slår rätt ofta i knät i någon paddel när man svänger mycket, och blir lika förvånad varje gång varför det inte växlar när man kör på igen. Funktionen i sig är väldigt bra, växlar snabbt och fint.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kör XC60 D5 Black-R. Tycker det är rätt fränt med paddlarna, även om jag inte har använt dom speciellt mycket nu första dagarna! Men det kanske kommer! :wink:
V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]

2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]

Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]

Tack igen! En sådan fick det bli! Trevlig h[…]