Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Copyright91
Hej.
Flotören i exponeringskärlet till kylarvetskan flyter inte. Antar att det är den som startar varningslampan?
Något man kan göra? Eller man får ringa volvo o be om en ny? Går o bara bytta flotören?

mvh
Lucif3r skrev:Prova banka på kärlet, eller ta nått och peta på flottören med, och se om den lossnar och flyter upp igen.

Annars är det väl ny som gäller, vet dock inte om man bara kan byta flottören... I värsta fall får du skaffa nytt kärl som kostar typ 300kr.
Okej. Ja bankat på den o osv har jag gjort. :/ Ja då får de väll bli en ny :) Tack
Nexus skrev:Nä givaren i botten flyttar du enkelt över från gamla kärlet.
Fast de är ju den som är problemet. Inte kärlet. Flotten som kollar nivån flyter inte. Då tror den att det är tomt.
av Kena
Två fel som jag vart med om själv på den givaren. 1. Flottören kläggat fast i botten, fick pilla upp den med skruvmejsel inne i burken, lossnade inte trots att jag skakade på den. 2. Givaren hade delat sej och lossnat på undersidan. Haka loss burken och kolla så den sitter kvar, går att limma ihop igen.

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]