NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Erik2
hej
är i Malmö och söker efter en V50 T5 -06 typ.
Bör man dra med säljaren till en 1500kr bildiagnos va?
Någon som har erfarenhet av vad jag ska se upp med och kolla efter?
hittade denna v50 med 3 ägare, verkar ok, senaste har ägt den sen 2009.
Lite högt pris kanske
http://www.blocket.se/malmo/Volvo_V50_T ... =23_11&w=0

Kan man droppa-in eller måste man 3 veckors förboka en bildiagnos?
av Erik2
crumpets skrev:Jag hade tagit blockets begagnatförsäkring hellre än en bildiagnos.
Låter vettigt tackar,
Ser att just de bilar jag är intresserad av inte har begagnatförsäkring ansluten, verkar som säljaren måste plugga in en begagnatförsäkring när annonsen skapas va
av Lövet
Det kan läggas till av annonsören efter publicering också om han går in och ändrar sin annons.
av Lövet
Priset står när man tecknar försäkringen vilket säljaren gör. Räkna med att en normalbil kostar runt 1500kr.
av Pippolei
Det enda vanliga felen jag kan komma på är väl oljefällan samt drivaxlar som kan spöka.

Fälgarna och inredningen tycker jag är ett stort plus.
Inredningen har jag själv :) och fälgarna hade jag velat köpa till min V50 med det blev ett par andra istället.

Minus är väl att utrustningen verkar vara sisådär. Har du frågat vilket paket bilen är utrustad med?
Golvmattan på förarsidan fattas på bilden.
Reg. plåtarna ser ut att vara av den nya typen. Varför kan man undra?
Tror inte Bengt 60+ byter reg. plåtar och fälgar för skojs skull, men det kanske bara är jag som är extra fundersam.
Han verkar endast ägt bilen i 3mån och har dessutom 2 andra bilar på sitt namn. (kanske är han small time bilhandlare?)

Min V50 har varit så gott som helt felfri under 9000 mil och 10år så det känns som en riktigt bra bil om man inte lägger väldigt stor vikt på förbrukningen.
av Erik2
"Reg. plåtarna ser ut att vara av den nya typen. Varför kan man undra?
Tror inte Bengt 60+ byter reg. plåtar och fälgar för skojs skull, men det kanske bara är jag som är extra fundersam."

Ja det har du rätt i intressant måste fråga han

"Han verkar endast ägt bilen i 3mån och har dessutom 2 andra bilar på sitt namn. (kanske är han small time bilhandlare?)"

Jag beställde från transportstyrelsen ett fax utdrag som säger att han ägt bilen sen 2009, var ser du 3 månader, kanske jag läser fel..mmmm. Hur ser man om nån äger andra bilar, vart ser man det?
av Erik2
nyller skrev:Satsa på en "nyare" v50 :D Ifrån 08->
Kollar lite på din v50 grymt snygg, sålde du den sen?
Joklart kan väll handla en 08 modell istället, lite dyrare bara. har snöat in på 06 modellen bara.

Såg denna nu grym färg, 4 ägare, tråkit med bilhandlare bara, det är nog pålagt 15 tusen på priset
http://www.blocket.se/kronoberg/Volvo_V ... =23_11&w=3

Hur kan dom uppge Modellår 2008, vart får dom det ifrån

Fordonsidentifikation
Registreringsnummer: FXH325
Fabrikat: VOLVO M + V50
Färg: RÖD Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2007 Fordonsslagsklass: I
Identifieringsnummer: YV1MW675182374598
Typgodkännandenummer: e4*2001/116*0076*12
Typgodkännandedatum: 2007-03-30
Senaste EU-regbevis del 1: 2009-09-22
Senaste EU-regbevis del 2: 2009-09-22