Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av discokaj
GRUPPBOKNING AUTOTECH

Nu är vi två st medlemar som ska chippa våra bilar, är det fler som är sugna att gå ihop och chippa bilarna så vi kanske kan pressa priserna lite mer?
Vi siktar på att lämna in bilarna i slutet av Juli lagom till lön, datum är inte spikat än utan vi kommer överens om ett datum då alla kan.

Hör av er till [email protected] för intresse!
av Knicken
Ursäkta jag inte hört av mej ang gruppbokning men hade vägarna förbi Trollhättan idag så nu är min FT "chippad" och nu levererar den vad den ska.
Känns som en helt ny bil och bemötandet hos Autotech var proffsigt och super bra.

Sen ska tilläggas att det bromstest det hänvisas och länkats till i denna tråden 271Hk och 427 Nm vrid var på blyfri bensin och inte på E85 som ger högre siffror och detta enl Autotech som gjorde bromsningen.

BTW dom hade visst plan också på att ta fram en mapp för bilar med öppet filter och 3,5-3 tums avgas så få se va den kombon kan ge.

Kan inte annat än rekommendera er andra att också åka dit ! 8)
Användarvisningsbild
av grillchips
Effekten med E85 har dom inte uppmätt på bänk men de säger själva att de uppskattar den till strax under 300hk (nån här på forumet säger sig ha 299 på E85), Nm är jag osäker på men 450 borde väl inte vara omöjligt?
av Cryqer
grillchips skrev:Effekten med E85 har dom inte uppmätt på bänk men de säger själva att de uppskattar den till strax under 300hk (nån här på forumet säger sig ha 299 på E85), Nm är jag osäker på men 450 borde väl inte vara omöjligt?
Aaah juste! Det känner jag igen, jag har läst i någons lilla ''signatur'' :-P
Användarvisningsbild
av grillchips
Precis! Jag mailade själv Autotech för några månader sen då vissa påpekade att den effekten inte kunde vara riktig osv osv vilket jag till viss del kan förstå, men svaret jag fick var nästintill ordagrant det jag skrev i förra inlägget.
Nån av er som åker dit i sommar nu får väl take one for the team och slänga upp kärran på bänken så vi har det avklarat. :D

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]