Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EjS
2011 xc70 d5 aut

Finns massor tråd om detta men även min har börjat gnälla när man startar i varmt väder. Om du stänger ac slutar låtandet direkt.

Bilen har gått 13000 mil och är importerad från Tyskland direkt efter 12000 mild service. Altid servad på Volvo i Tyskland.

Jag minns från min 2009 xc60 art multirem blev bytt efter 9000 mil (har kvittot kvar) så remmen på min xc70 har troligen blevet bytt tillsammans med remspännaren.

Vad säger ni? Är det inte att åka på Volvoverkstan och be dom undersöka ac kompressoren - och om den går segt - byta skiten och remmen???

Vh
av Hein
Hej,
jag hade samma problem med våran äldre Volvo V70 från 2002. Så fort AC`n jobbade så komm det ett missljud som jag relaterade till remmen. Bytte rem + spännare men ljudet var kvar. Fick ett tips om att det kunde vara för lite gas i AC`n och fick den påfylld. Ljudet försvann och allt är frid och fröjd. Kanske kan var värd att kolla gas mängden?!
MVH, A
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Fick byta spännrullen och remmen 3 gånger på min( 11k, 12k samt 17k mil) innan det blev tyst. Det var när AC:n jobba som det lät illa men ljudet kom från spännrullen

/Kalle
Motorvärmare

Tjena! Kabelgenomföringen från motorrum[…]

Bytte bromsslangar bak på vår V70 -04 […]

Är bussningarna i bak bytta? Klassiker annars[…]

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]