Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av kitco
Mina originalmonterade Pirelli p zero är slut efter 2000mil, har varken kört sportigt eller misshandlat dessa men tycker att livslängden på 2000mil är lite riktiga suddgummin. Vad skulle ni rekommendera istället? Håller continental sport 5 eller michelin pilot sport 3 mycket bättre än pirelli. Det finns ju inte så mycket att välja i dessa storlekar man blir bara tvungen att köpa sport däck när man R-design fälgar. Förstår givetvis att man måste kompromissa om man har sport däck så kan man inte åka lika långt som eco däck men någon av däcken måste ha längre livslängd än de andra, vilken ska man köpa och vad rekommenderar ni?
av Lövet
De här har jag mycket goda erfarenheter av. Tysta och komfortabla trots låg profil.
http://www.bythjul.com/dack/goodyear/go ... item=52482
Bild
Användarvisningsbild
av xerent
Kör Pirelli nu men tycker de bullrar för mycket. Har hört att Michelin Primacy HP ska vara tysta och mer komfortabla, så tänkte slå till på sådana till nästa säsong.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Mina michelin ps3 på min v70 -12 är faktiskt riktigt bra, även ljudnivån är låg. Lite svårt att avgöra då alla rutor är laminerade, men jag tror de är tysta iaf
Användarvisningsbild
av milktrucker
kleber om du vill ha däck som håller många många år, du får ett mellansektions-däck, inte topp o inte botten.
av Rage
Kör på Goodyear och har bara positiva saker att säga om dem.
Greppet är mycket bra i alla lägen och inget fel på ljudkomforten, Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 är det jag kör.

Jag brukar resonera när jag köper däck att däcken är det som håller dig fast mot marken. Det är dumt att snåla på det enda som ger dig grepp. Därför köper jag alltid ett högprestanda däck från någon av de stora kvalitetstillverkarna.
Användarvisningsbild
av Sceptic
Mina P Zero Rosso som sitter fram (P Zero bak) går nog den här säsongen ut men sedan är det troligtvis dax att byta. Jag kommer att titta på antingen Cont Sport 5 eller Hakka Black till Cratusfälgarna.
Är det alltså på det viset att P Zero håller kort tid? Har läst en del kommentarer om att de är stötiga och spåriga, stämmer det? Har inget att jämföra med då Pirellidäcken satt på vid köp.
Användarvisningsbild
av MartinS
Både Michelin och Conti är ju superbra alternativ. Jag skulle själv föredra Michelin men priset skulle få avgöra tror jag. Jag gillar annars p-Zero Rosso men dom är ganska högljudda.

/Martin

Jag har noterat att varvtalsräknaren stå[…]

Vi som beställt nya XC60

Faktiskt reagerat på detta i min V60. Min v&[…]

Tidigare har det handlat om återkallelser p&[…]

Fått hem däcken idag, nu ska bara n[…]