NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Funderar på att köpa en V50 som enbart har en nyckel. Mao är det införskaffande och omprogrammering av ny samt befintlig nyckel som gäller.

Och per automatik även prutläge...

Men till frågan;

Går det att köpa en nyckel på t.ex. Tradera och låta Volvo stå för programmerandet? Tror att man kan spara en del pengar på att göra så? Och så låter man en vanlig låssmed slipa till nyckelbladet som jag antar är unikt för varje bil.

Fråga nummer 2;

Jag gillar inte de nya nycklarna utan föredrar de äldre innan faceliften. Går det att skaffa en sådan nyckel istället?
Nej, det går inte att köpa en beggad nyckel dessvärre.
Eller visst går det men det är under förutsättning att nyckeln kommer i sin originalförpackning med en unik sifferkombination som är ett MÅSTE vid programmering av nyckel. Finns inte den "koden" så kan Volvo inte göra något.

Att få en brand spanking new nyckel hos Volvo, programmerad och klar, kostar ungefär 2500:- om jag minns rätt. Var i kontakt med dom förra sommaren när sambon slarvat bort våran ena nyckel (som tack och lov dök upp efter ett tag).

Angående att byta till de gamla nycklarna så kan du ju testa, köp hem en från ebay för ett par tior och testa att flytta över innehållet till den "nya". Tycker det ser ut att skilja lite i måtten på dom men själva insticket är ju identiskt.

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]