Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av semmelman
Plasti Dip: https://www.facebook.com/plastidipsverige

Drömmer om köpa ny bil och foliera den i en färg jag går och drömmer om att ha en bil i men då hitta jag på nån sida någon som tyckte plasti dip var bättre än foliering, och billigare... ja jag vet inte alls men jag notera att det inte fanns nån plasti dip-tråd här så då skapar jag en tänkte jag, om nån har erfarenheter av det får ni gärna skriva å berätta. Om det är billigare och bättre så, men frågan är om det är det. Verkar kunna skydda lack å plåt men frågan är hur många vintrar å tvättar det kan hålla. Sen gäller att hitta nån som kan plastidippa ens bil förstås, verkar va skapligt nytt i Sverige.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har plastidippat vinterfälgarna.. dom har klarat 1500 mil galant.. större delen motorväg. :D

Ska du köpa mycket kanske conrad.se kan cara billig.. det brukar vara bra mängdrabatt där.
Kollegan hjälpte sin kompis att dippa hela bilen, de köpte storförpakning och spädde med förtunning o sprutade med färgsprutan till tryckluften o det gick på nästan 5000:- för matrialet för en bil liknande v70 i storlek.
Som funk redan tipsat om så har Waxdog bra priser och grym service :-)-)

//Andreas
av semmelman
Hur länge sen var det Dandan? Och hur ser det ut idag?
Kan man göra den blank så det blir lika blankt som vanlig lack eller blir det mest plastigt? (vilket ju kan va grymt)
semmelman skrev:Hur länge sen var det Dandan? Och hur ser det ut idag?
Kan man göra den blank så det blir lika blankt som vanlig lack eller blir det mest plastigt? (vilket ju kan va grymt)
Ingen aning om hur det ser ut, typ 2-3 veckor sen det gjordes så har inte hört något om hållbarheten heller.

//Andreas
Användarvisningsbild
av joel80
Jag körde svart plastidip på mina vinterfägar... la upp resultatet efter en vinter på ca 1500 mil i min garage-tråd:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &start=182

Tycker att det klarade sig väldigt bra för att ha suttit på fälgarna hela vintern. De stenskott jag fått kan man "reparera" med ett extra lager om man vill.
Har tvättar med fälgtvätt och högtryck säkert 1ggr/månaden under vintern också. Bara högtryck minst varannan vecka.
av semmelman
Man skulle lägga det på fronten som stenskottskydd för lacken, istället för sån där läderkåpa en del bilar kan ha, ser det inte nu för tiden men förr kunde man se det på några japanare, eller om det var amerikanare...
DandanRacing skrev:Kollegan hjälpte sin kompis att dippa hela bilen, de köpte storförpakning och spädde med förtunning o sprutade med färgsprutan till tryckluften o det gick på nästan 5000:- för matrialet för en bil liknande v70 i storlek.
Som funk redan tipsat om så har Waxdog bra priser och grym service :-)-)

//Andreas
Måst ändra mig var tydligen en audi a3 de lackade..

Första sidan med lackspruta gick bra o blev väll som det ska dock fick de lägga flödigt. andra sidan la de med bosch elfärgspruta blev inte lika bra då de hade justerat den till för bred sprutbild så det blev knottrigt men annars lät det som att sprutan skulle vara bra till jobbet.

//Andreas
Beställa ny V90 T6 recharge

Kupén blir något tystare utan panoram[…]

Löst nu. De va kudden som va kass blir byta[…]

Ville bara dela med mig av min egenskap frå[…]

Kolla under batterilådan och vid "burke[…]