Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Såja, idag böt jag dämpare till bakluckan... Fifan va skönt att slippa få den i skallen stup i kvarten :D

Kan ju tipsa om att dom som klagar över att biltemas dämpare är "1cm för långa"(vilket dom egentligen inte är), som jag läste en hel hög med inlägg om, så är vpart's dämpare exakt likadant utformade som orginal, och således lättare att montera än biltemas.
Användarvisningsbild
av andreasw
Lucif3r skrev:Såja, idag böt jag dämpare till bakluckan... Fifan va skönt att slippa få den i skallen stup i kvarten :D

Kan ju tipsa om att dom som klagar över att biltemas dämpare är "1cm för långa"(vilket dom egentligen inte är), som jag läste en hel hög med inlägg om, så är vpart's dämpare exakt likadant utformade som orginal, och således lättare att montera än biltemas.
Alltid skönt med grejer som fungerar! Såg tidigt i tråden att du beställt grejjer till vevhusventilationen. Vars hittade du dessa oerhört sällsynta delar!!
Användarvisningsbild
av andreasw
Lucif3r skrev:Uhm, dom köpte jag på softbildelar har jag för mig. Fick aldrig tag på slangen som går till toppen dock, så den fick bli återanvänd efter en noggran rengörning.
Okej!

Jag känner nu att mitt minne inte är min bästa vän. Måste ta loss allt och jämföra för att se vilka slangar jag ska ha -.- Det verkade ju som att de flesta av de slangarna de hade där var till turbo motorerna :/ De har väl bättre vevhusventilation än vanliga sugisar? Eller är det på grund av att det är högre luftflöde i motorn?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Hurvida ventilationen är bättre på turbos har jag inte den blekaste om. Jag blev dock förvånad att den var så ren som den var. Bara lite gegg precis i anslutningarna :P Så "egentligen" hade jag inte behövt byta slangarna, men dom var rätt spröda av sig och alltid skönt med nytt när skiten ändå är isär :P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jahapp. Idag slog mätaren om till 240000 (B) Ingen bild dock då jag inte tycker om att fiffla med telefonen medans jag kör.

Och en sak till! Jag har äntligen skaffat nya packningar till oljereturen! :-@ (har bara skjutit upp det i 2 år :roll: )
54kr fick jag ge för dom, lite mer än vad jag trodde det skulle kosta, men men... Ingen bild på dom heller, är ju inte mycket att se. Blir väl nån bild vid monteringen om jag kommer ihåg :)

Jag har även fått tag i en ny rostfri vänsterskärm, men har inte haft tid att byta än. Tror aldrig jag visat hur min vänsterskärm ser ut, men den är inte vacker iaf :P

Och till sist så har man besiktning den 18e... Tror jag kommer få nedslag på inre styrled på vänster sida, tyckte det "dunkade" därifrån när jag röck och slet i hjulet... Men men det visar sig :-)-)
Användarvisningsbild
av Speedshop
Här jobbas det på minsann.
Kommer de satsas på utsidan sedan?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nexus skrev:är det inte bättre byta styrled och slippa ombesiktning?

Nah, eller jo... men, har ingen lust att lägga 800kr på hjulinställning om det visar sig att inte vara det som är felet. Tycker det är bättre att få en arbetsorder så man vet vad som måste göras :)

Speedshop skrev:Här jobbas det på minsann.
Kommer de satsas på utsidan sedan?
Nja inte så mycket. Det är ju en ren bruksbil, så vill inte sänka allt för mycket pengar på "bling-bling". Men toning och ev. en vinge kommer det iaf bli. Annars är det väl mest slitagedelar som kommer bytas, ett fjäderbensstag, lite hårdare bussningar i subframen och länkarmarna och en sänkning.
Nya fälgar står ju rätt högt upp på önskelistan, men dom pengarna har jag inte än, plus att det känns lite surt eftersom mina sommardäck är sprillans nya :P
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 54
B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]