Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Trådskaparen kanske kan ta en bild på sina fästen med en linjal bredvid? Så kan jag jämföra med mitt lösa fäste i garaget?
av gust
Jag tackar så mycket för alla svar. Jag har inte möjlighet att ta bild av fästen nu därför bilen kommer att vara borta en tid, men tack för förslaget!
Jag hittade en tråd där en hade bytt från nivomat till vanliga dämpare, och där står det inget om att han monterat nya fästen. Här är länken:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16&t=64146

Mvh

Anders
Användarvisningsbild
av Nexus
För på Nivomatdämparna är det M12, och det är mindre mutter i överkant på dämparna utan nivåreglering.
Som verkstadsarbetare säger det mig att hålet i övre fästet är anpassar för M12 och monterar man vanliga dämpare med M10 så lär dämparstången glappa i fästet men kan ju ha fel....
Användarvisningsbild
av Nexus
jag hade ändå valt byta fästena då de brukar bli dåliga med tiden och har man ändå rivit ur halva bagaget så lika bra byta allt....de kostar ju små pengar på Biltema..
av gust
Hej,

Nu har jag bytt stötdämparna och fjädrarna, det gick riktigt bra :D . Men nu har jag problem med ett ljud som kom direkt efter att delarna blev bytt, när man svänger åt vänster så kommer ett sjungande ljud från höger bak. Ljudet kommer precis ifrån där bakre högra stötdämpare och fjäder är. Är det någon här som vet vad det kan vara?

Mvh

Anders
Senast redigerad av 1 gust, redigerad totalt 0 gånger.
DennisCA's Volvo 850 -97

Lyfte i dragkroksfästet, gick hur bra som he[…]

Oavsett drivmedel är Sverige en udda marknad […]

Hej! Tack för enastående inlägg p[…]

Glömde bort att jag skrivit detta, men fö[…]