Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
xerent skrev:Jo förbrukning är de nog likvärdiga, kanske att T6:an är marginellt törstigare. Inköpspriset skiljer dock ca 50-60 papp mellan en XC70N 2.5T och en V70 T6. Det är inte försumbart tycker hon.
Ägandet blir inte 50-60' dyrare bara för att inköpspriset är högre. Du ska väl inte behålla den så länge att den är värd 0kr när det är dags att sälja?
Användarvisningsbild
av xerent
Lövet skrev:Du ska väl inte behålla den så länge att den är värd 0kr när det är dags att sälja?
Risken finns! :oops:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Isåfall har det varit värt precis exakt varenda krona!! :-)-)

Släng in polestar och få 315hk/480Nm så har du en grym sleeper! 8)

Kommer ihåg första V70 T6 jag körde precis när den hade kommit. En titaniumgrå med rött läder. Grym kombo! :D
Användarvisningsbild
av MartinS
XC90_Executive skrev:Isåfall har det varit värt precis exakt varenda krona!! :-)-)

Släng in polestar och få 315hk/480Nm så har du en grym sleeper! 8)
:-)-)
Användarvisningsbild
av Guligan
Hur går förhandlingarna med frugan?
En V70II T6 AWD är en förbannat mycket trevligare bil än XC70N AWD, så vi får hoppas du är framgångsrik i argumentationen... :wink:
Användarvisningsbild
av xerent
Guligan skrev:Hur går förhandlingarna med frugan?
En V70II T6 AWD är en förbannat mycket trevligare bil än XC70N AWD, så vi får hoppas du är framgångsrik i argumentationen... :wink:
Jodå, argumentet att vi borde behålla fälgarna och däcken som jag köpt verkar bita. Fick förklara att det inte gick att flytta över hur som helst pga däckdimensioner och navstorlekar.

"Kan vi köpa den här bilen?"
"Jag vet inte..."
"Jag är osäker"
"Jag måste fundera"
"Nu är den där bilen såld"
"FAN! DEN SKULLE VI JU HA!"

Hoppas hon lärde sig nåt :lol:

Lutar åt att vi väntar på att rätt objekt - med T6 motorn - kommer ut. Hon vill ha en röd och jag klandrar henne inte, även om svart är fint också. Grått är trevligt med tanke på smutsen, men det är en hemskt, hemskt tråkig färg. Sen ska den ju gärna ha mörk klädsel, avstängningsbar krockkudde, gärna inbyggd telefon och parkeringsvärmare... risken är att man får vänta länge. Men vissa saker går ju att eftermontera. ;-//
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag tror aldrig jag sett en röd V70 T6, kärringröd (läs vinröd) möjligen...
Användarvisningsbild
av MartinS
Japp, finns gör det, men de måste va riktigt ovanliga känns det som.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Det vore ju ynkligt om klossarna var slut efter 40[…]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]

Felkod

Tack för bilderna. Ska bara leta upp ventilen[…]