Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Med alla dina kameror etc Joel så är det väl inte så konstigt att folk blir nervösa. ;)
joel80 skrev:Jag blir jävligt ofta omkörd av folk som bromsar in precis bredvid mig och på så sätt blockar mig från att köra om framförvarande. SKITIRRITERANDE! Skulle jag vara polis och nån skulle göra så skulle jag stoppa dem direkt...
du får väl se till att bli en riktig polis då Joel då kan du ju skriva ut en å annan bot med :mrgreen:.

Med vänlig hälsning hasse.
Ibland hade det varit skönt att kunna sätta på blåljusen.. men jag är ju inte felfri jag heller precis, så jag skulle kanske få bötfälla mig själv allt för ofta då.

grillchips, men tror du verkligen dom ser skärmarna? Och det är inte sååå många.. bara GPS, Mobil och Sensus.. kameran har bara en liten blå led, ingen synlig skärm, så den lär dom inte reagera så mkt på. :)
Skummläste genom tråden igår, tänkte att det verkar väldigt dumt att ta bort railsen, om man vill "smälta in".
Och som någon sa, svart hajfena. Otroligt korkat.
Men så idag, dök denna bil upp http://ad3.ownit.nu/pix/civilaren.jpg framför mig vid ett rödljus.
Bara att bocka av listan.
Sharkbait skrev:Finns väl många saker som kan avslöja en civilare.

2 små runda extraljus.
Tonade rutor.
Antenner i "mängder" på taket.
Inga org dekaler bak.
Inga rails.
Extraljus vid innerbackspegeln.

Sedan finns det civilare som har mer eller mindre utan det ovanför.

Den riktiga sleepern Farbror Blå hade var en Passat Variant 3.6 V6 4MOTION. Alla dekaler kvar, tonade rutor och 1 antenn på taket.
Joel, jag utgår från mig själv mest, i lägen då jag misstänker en civvare men bilen utvändigt ser nästan lite för ren ut, då sneglar jag på instrumentpanelen, är den ren så torde det vara lugnt men ser jag något där så finns det en risk att jag släpper lite på gasen.... ;)
Av V70N som saknar rails lär ju 98% vara antingen polis, tull eller brandbilar.
Polisen kör alla olika sorters bilar och märken.
Dom flesta av dagens civila bilar kan inte ens ett tränat öga se att det är en civilbil mer än om den kommer från Volvo själv fast även volvo har blivit bättre. Med dagen diod och led lampor kan man montera och bygga bilarna nästan hur som dock finns där en lag som säger att när det blinkar blått skall det blåa synas runtom hela bilen, dvs det får inte enbart blinka i en riktning. Sen att antennerna också försvunnit gör sitt det är ju eftersom rakel tagit över sen hur bra/hur mkt strålning man utsätts för och dess hälsa effekt är en annan femma. (vet inte men kan hända den sitter i den befintliga hajfenan?)
Och sen är det som så att vid vissa insatser/span uppdrag körs vanliga hyrbilar... Dom är bara ute och observerar och vid ett eventuellt ingripande tillkallas oftast vanliga ordningspatruller och piket. Så nej du kan aldrig vara säker på om det är gamla morfar eller snygge sven som kommer körandes bakom/brevid/framför dig i den där opeln... det kan faktiskt vara så att det är lagrens långa arm ;-)

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]