- sön 01 jun 2014, 13:50
Ska då tilläggas att jag var nöjd med den V40 jag hade men inte på företagen som sålde och tillverkade den.
FiddeUBC skrev:Liten uppdatering. ( har bilder med forumbilder.se fungerar inte)Jag har exakt samma erfarenhet efter att ha köpt 2st nya Volvos blir det aldrig mer någon Volvo överhuvudtaget. Det är just pga den attityd och sättet Volvo och återförsäljarna behandlar en när det är fel på deras produkt. Jag har fått den uppfattningen att man försöker trötta ut kunden genom att dra ut på tiden så fort det är något fel. Tills man accepterar som det är, för då kommer Volvo billigare undan.
Ni som ska få detta åtgärdat ska INTE acceptera omlack.
Jag lämnade in bilen den 12/5 och dags datum 1/6 är fortfarande inte bilen klar.
Man gav sig fan på att lackera om stötfångaren för det skulle bli minst lika bra som från början och det är här som
"minst" kan uppfattas som tolkningsfråga. Bilen blev i vart fall tvåfärgad och inte alls bra och efter man har låtit bilen stå och mogna i solen. Tre dagar senare kör jag ut för att höra vad som egentligen händer.. Jo bilen var ju klar, det var ju jävligt märkligt att man inte ringer då.
Jag vägrade att hämta bilen och jag fick till svar att man skulle man lackera om igen.
Slår upp tidningen morronen efter och vad läser jag, Volvo söker lackerare..
Det går en hel vecka ytterligare och jag kör ut igen och undrar vad fan som händer.
Nu hade man insett att man inte kan lackera i "den färgen" och att man har beställt en ny stötfångare.
Det går 3 dagar till och jag får ett sms att bilen är klar. Kör ut och ska hämta bilen och upptäcker att man skavt av färgen nästan på exakt samma ställe som från början på den nya stötfångaren. Går in lagom irriterad och påtalar detta innan jag har fått nycklarna och ber att få prata med chefen. Chefen inte där och man lovar att han ska ringa på Fredag. Än har ingen hört av sig. :(
Detta är enbart en historia jag har hur Volvo behandlar sina kunder, det är lika dant VARENDA gång det är något mer avancerat än olja och filter som ska bytas. Det är detta som är medaljens baksida med att ha och äga en ny bil.
Ska då tilläggas att jag var nöjd med den V40 jag hade men inte på företagen som sålde och tillverkade den.
Idag ska jag göra ingenting, gjorde det igår också men blev inte klar.
BMW 520 dAT X-Drive
BMW 520 dAT X-Drive